Arkistot

Yhdessä tästäkin selvitään!

Koronavirus huolestuttaa ja pohdituttaa varmasti meitä kaikkia. Meillä Ruohonjuuressa pää pidetään kylmänä - ja sydän lämpimänä.

Proteiinilisät vertailussa

Ruohonjuuressa on puhtipulvereita moneen menoon. Mitä proteiinijauheiden käytössä kannattaisi huomioida? Proteiinilisien valintaan ja käyttöön opastaa tässä jutussa Ruohonjuuren ravintoterapeutti Eijaliisa Koivu.

Piikkimatto – kokonaisvaltaista hyvinvointia keholle ja mielelle

Piikkimatto on varsin edullinen tapa kohentaa oloaan monipuolisesti. Mitkä sitten ovat piikkimaton terveyshyödyt ja mihin ne perustuvat? Tässä jutussa perehdytään piikkimaton ja piikkityynyn hyötyihin niiden salat tuntevan Anna Convertinon avulla.

Hermolevon tarpeessa? Vinkkejä hermoston hyvinvoinnin tukemiseen.

Kun hermoja kiristää ja korvistakin melkein nousee savua, on syytä hengittää syvään. Miten voisi tukea hermostonsa hyvinvointia - voiko kenties ravintolisillä vaikuttaa siihen? Nyt kysytään apua Ruohonjuuren ravintoterapeutilta, Eijaliisa Koivulta!

Sitruunamehu on rakastettava raikastaja!

Luomusitruunoista puristetusta mehusta on moneksi: se raikastaa ruoat ja salaatit ja tuo kaivattua hapokkuutta murkinaan jos toiseenkin. Nappaa tästä jutustamme vinkkejä sitruunamehun monipuoliseen käyttöön - ja terveytesi tueksi.

Naiseuden rytmit – vinkkejä hormonitoiminnan tasapainoon ayurvedan mukaan

Elämä on syklittäistä - niin luonnossa kuin ihmisenkin vinkkelistä vilkuillen. Esimerkiksi vuodenaikojen vaihtelut ja kuun kierto ovat syklejä, jotka vaikuttavat enemmän tai vähemmän jokaisee elolliseen olentoon. Tästä jutusta saat auyrvedan vinkkejä naisellisten rytmien huomioimiseen ja sen kautta hormonitoiminnan tasapainottamiseen.

SIEMENTEN JA PÄHKINÖIDEN AKTIVOINTI

Mikä ihmeen aktivointi? Sen saat selville tästä jutusta! Nappaa myös hyvinvointi- ja ravintoasiantuntija Jaakko Halmetojan vinkit siementen ja pähkinöiden aktivointiin ja aktivoinnin hyötyihin.