Tilauksen teko verkkokaupassa

Ei tarvitse, rekisteröityminen on vapaaehtoista. Se tosin kannattaa, koska siitä saa paljon etua ja iloa! Rekisteröityminen vie vain hetken, mutta helpottaa ostoksia. Voit tarkistella tilaushistoriaasi ja näet tilausten käsittelytilan. Osoitetietosi on täytetty valmiiksi ja esim. ostoskorissa olevat tuotteet pysyvät muistissa ja voit jatkaa ostoksia myöhemmin. Halutessasi saat myös sähköpostiisi ajankohtaista tietoa ja tarjouksia Ruohonjuuren tuotteista.

Verkkokauppa listaa automaattisesti toimitustapa näkymään 3 lähintä Ruohonjuuren myymälää, 5 lähintä Postin noutopistettä ja 5 lähintä PostNordin toimipistettä sekä kotiinkuljetusvaihtoehdot.

Jos haluat saada tilauksen esimerkiksi mökin tai työpaikan lähellä olevaan noutopisteeseen, kirjoita tämä osoite Toimitusosoite-kenttään, jolloin Toimitustapa-kohdassa listataan tämän osoitteen lähellä olevia noutopisteitä. Paina Jatka maksuvaiheeseen -nappia. Valitse Laskutusosoite-kohdassa “Käytä eri laskutusosoitetta” ja täytä omat tietosi laskutusosoitteeksi
.

Kyllä vain! Toimitus onnistuu tällä hetkellä EU-maihin. Riittää, että syötät kassalla toimitusosoitteen ja valitset samalla kohdemaan sekä valitset toimitustavan. Lue lisää maakohtaisista toimitushinnoista ja toimitusehdoista.

Ota yhteyttä asiakaspalveluumme, niin sovitaan muutoksista. Jos tilaustasi ei ole vielä kerätty, voidaan esimerkiksi samaan tilaukseen lisätä vielä uusia tuotteita. Saat maksulinkin sähköpostiisi puuttuvan summan maksua varten. Tilauksesi kerätään, kun loppusumman maksu on suoritettu.

Jos ehdit jo maksaa tilauksesi, mutta haluat sen kuitenkin perua, niin ota yhteyttä asiakaspalveluumme.

Toimitus

Kun olet tehnyt tilauksesi verkkokaupassa ja maksanut sen, saat sähköpostitse tilausvahvistuksen. Kun paketti on lähtenyt meiltä, saat siitä myös tiedon sähköpostiisi. Toimistusvahvistuksesta löytyy seurantakoodi, jolla voit seurata lähetyksen kulkua Postin tai PostNordin palvelussa. Kun pakettisi on noudettavissa toimipaikasta, saat siitä tiedon tekstiviestillä. Budbeen lähetystä voi seurata tekstiviestinä lähetettävän linkin kautta aukeavalla sivulla. 

Sivumme yläosassa olevassa nostopalkissa on arvio tämänhetkisestä käsittelyajasta. Pääsääntöisesti lähetykset lähtevät meiltä 1-2 arkipäivän sisällä eteenpäin. Ulkomaan pakettien toimitusajat riippuvat kohdemaasta sekä toimituspalvelusta. Suomen lähimaihin ne ovat pääsääntöisesti 3-5 arkipäivää ja kauemmaksi 6-10 arkipäivää käsittelyajan päälle.

Verkkokaupassa tehdyt tilaukset voi noutaa valitsemastasi Ruohonjuuren myymälästä.

Myymälätilaukset kerätään verkkokaupan keskusvarastolta ja toimitetaan myymälöihin 2-3 kertaa viikossa. Saat tekstiviestin ja sähköpostin, kun tilauksesi on noudettavissa myymälästä.

Jos tilauksesi on kadonnut kuljetuksen aikana, ota yhteyttä asiakaspalveluun, jotta voimme tehdä selvityspyynnön kuljetusyhtiölle. 

Ruohonjuuren verkkokaupasta voi tilata ulkomaille EU:n vero- ja tullialueen sisällä (eli emme toimita esim. Ahvenanmaalle, Kanarian saarille tai Norjaan). Maakohtaiset hinnat löydät toimitusehdoistamme.

Jos ostat pelkästään verkkokaupan lahjakortin, ei toimituskuluja veloiteta kassalla lainkaan. Ruohonjuuren myymälöissä toimivan lahjakortin voi tilata myymäläämme ilman toimituskuluja. Postin tai PostNordin kautta tilatut myymälälahjakortit lähetetään seurantakoodilla varustettuna lähetyksenä, joten niistä menee 4,90 € toimituskulu. Myymälälahjakortteja ei valitettavasti toistaiseksi voi tilata sähköpostitse.

Haluamme varmistaa, että asiakkaidemme tuotteet saapuvat ehjinä perille. Tämän takia joudumme joitain tuotteita pakkaamaan hieman enemmän niiden painon tai herkkyyden vuoksi. Saatamme myös joutua suojaamaan herkempiä tuotteita samassa tilauksessa olevilta suuremmilta tuotteilta. Pyrimme siis pakkaamaan mahdollisimman kevyesti, mutta joudumme myös huomioimaan kuljetuksen aikana tulevat mahdolliset kolhut.

Pakkaamisessa käytetty Geami-paperi on FSC-sertifioitua ja Fillpak-paperi on kierrätettyä Kraft-paperia. Pakkaamisessa käytettyjen pahvilaatikoiden kierrätysaste on 40-70 %. Pakkaamiseen käytetty materiaali on 100 % kierrätettävää, 100 % biohajoavaa ja perustuu 100 % uusiutuviin materiaaleihin. Kaikki materiaalit on tuotettu EU:ssa. 

Palautukset ja reklamaatiot

Ota yhteyttä asiakaspalveluun, niin selvitämme asian.

Verkkokaupasta myydyillä tuotteilla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen 14 päivän palautusoikeus. Palautusoikeus koskee vain alkuperäispakkauksessa olevia uutta vastaavia, avaamattomia, käyttämättömiä sekä myyntikelpoisia tuotteita.

Palautus on Suomessa maksutonta.  Voit palauttaa tilauksesi veloituksetta Postin. PostNordin ja Budbeen kautta. Pakkaa ja pehmusta lähetys huolellisesti. Laitathan mukaan ainakin nimesi sekä tilausnumeron, jota palautus koskee. Voit myös halutessasi tulostaa mukaan sähköpostilla tulleen tilausvahvistuksen tai toimitusvahvistuksen.

Tilaa palautuskoodi osoitteessa posti.fi/palautapaketti syöttämällä lähetystunnus (JJFI-alkuinen koodi). Palauta paketti mihin tahansa Postin automaattiin tai postiin.

Voit palauttaa lähetyksen postin palvelupisteen kautta. Kirjoita lähetyksen päälle ”Asiakaspalautus” sekä palautustunnuksemme 615619 ja vie lähetys postiin.

Ota yhteyttä asiakaspalveluumme, joka lähettää sinulle palautukseen tarvittavan lähetteen. Liimaa tämä paketin päälle ja palauta paketti haluamaasi PostNordin toimipisteeseen.

Suurin osa K-marketeista ja Matkahuollon pisteistä sekä useat R-kioskit ovat myös PostNordin toimipisteitä. Säilytä palautuskuitti, jonka saat jättäessäsi paketin toimipisteeseen.

Ota yhteyttä asiakaspalveluumme, joka tilaa sinulle Budbeen palautuksen.

Tuotteet

Myymälöidemme valikoima vaihtelee myymälän koosta riippuen. Voit tarkistaa tuotteiden myymäläsaatavuuden tuotteen sivulla olevasta pudotusvalikosta. Huomaathan, että myymälöiden saldotiedot päivittyvät sivuillemme noin kerran vuorokaudessa ja saldotilanne voi elää voimakkaasti päivän aikana. Jos haluat varmistaa saatavuuden, niin suosittelemme saatavuuden tarkistamista soittamalla myymälään.

Suurin osa verkkokaupan tuotteista on myynnissä myös Kampin myymälässä, mutta valikoimissa on pieniä eroja. Ruohonjuuren Kampin myymälän valikoimaan kuuluu verkossa näkyvien tuotteiden lisäksi erilaisia kylmä- ja tuoretuotteita, joiden valikoima ja saatavuus voi vaihdella päivittäin.

Osa tuotteista on myynnissä ainoastaan verkkokaupassamme. Näitä ns. shop-in-shop-tuotteita ovat esimerkiksi. Heimgart-mikroversotustuotteet, Rawmix-blenderit, Tribest-mehustimet ja -tehosekoittimet, Teatiamo-tuotteet, Globe Hope -asusteet ja -kosmetiikka sekä Hevean lastentuotteet. Shop-in-shop -tuotteet lähetetään suoraan toimittajilta.

Pääsääntöisesti tuotteet ovat samanhintaisia Ruohonjuuren verkkokaupassa ja myymälöissä. Erilaisten kauppakeskuskampanjoiden, esittelytilaisuuksien tai tapahtumien aikana myymälöissä voi olla erikoistarjouksia, jotka ovat voimassa vain yksittäisessä myymälässä.  

Lisäksi erilaiset poistokampanjat voivat aiheuttaa hintaeroja myymälöiden ja verkkokaupan välillä, jos esimerkiksi tuotteiden parasta ennen -päiväys on lähenemässä. 

Ruohonjuuren valikoimiin päästäkseen tuotteen on oltava laadukas ja eettisesti kestävä. Ruokatuotteiden kohdalla arvostamme lisäksi luomulaatuisuuttalisäaineettomuutta ja ravinnetiheyttä.

Kosmetiikkatuotteilta edellytämme luonnonkosmetiikkasertifikaattia. Ymmärrämme, ettei kotimaisilla pienyrityksillä ole välttämättä varaa sertifiointeihin ja siksi voimme hyväksyä valikoimaamme poikkeustapauksissa myös sertifioimattomia tuotteita, jos niiden ainesosat täyttävät luonnonkosmetiikkasertifikaattien edellytykset. 

Me Ruohonjuuressa uskomme myös Reiluun kauppaan, jota tehdään ihmistä ja luontoa kunnioittaen. Meille on tärkeää tuntea tuotteidemme taustat. Lue lisää tuotteiden valintaperiaatteista

Lue tavarantoimittajien ohjeet sivuiltamme ja lähetä tuotteestasi näyte ja hinnasto toimistollemme. Tuoteraatimme käy kaikki näytteet läpi kerran viikossa. Voit odottaa yhteydenottoamme sähköpostitse tai puhelimitse noin kahden viikon kuluessa näytteiden lähettämisestä.

Pyrimme parhaamme mukaan pitämään tuotteita varastossa riittäviä määriä. Joskus kuitenkin kysyntä on saattanut ylittää arviomme, jolloin saamme täydennystä 1-7 arkipäivän sisällä. Jos tuotteen saatavuus viivästyy, niin silloin todennäköisesti tavarantoimittajalla on toimituskatkos kyseisen tuotteen osalta. Tällöin kannattaa ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme, niin voimme tarkemmin kertoa, milloin tuotetta olisi taas saatavilla.

Rekisteröityneet asiakkaat voivat halutessaan saada muistutuksen sähköpostiinsa, kun verkkokaupasta lopussa olevaa tuotetta taas saa. Lopussa olevan tuotteen tuotesivulla voit klikata nappulaa ”Ilmoita minulle”, jolloin saat asiasta tiedon. Jotta tämä ilmoitusnappula näkyy, tulee sinun olla kirjautunut verkkokauppaamme.

Tuotesivulta voivat myymälöiden asiakkaat kätevästi etukäteen tarkistaa, kuuluuko heitä kiinnostavat tuotteet myymälän valikoimaan ja löytyykö niitä hyllystä. On hyvä huomata, että varastotilanteet päivittyvät jatkuvasti. Päivän aikana tuote voidaan myydä loppuun. Vaikka tuotetta ei tänään näyttäisi olevan varastossa, niin huomenna voi sitä siellä jo hyvinkin olla! 

Luomutuotteemme ovat luomusertifioituja ja valvottuja. Jokaisessa maassa on kansallinen luomutuotantoa valvova virasto, ja Suomessa valvontaa hoitaa Ruokavirasto.

Kyllä saa. Tällä hetkellä lahjakortteja on kahdenlaisia: lahjakortteja, joita voidaan käyttää myymälöissämme ja lahjakortteja, joilla voi maksaa verkkokaupassamme.

Kuvakkeet kertovat tuotteen ominaisuuksista, esimerkiksi onko tuote Luomu-tuote, vegaaninen tai valmistettu Suomessa (kotimainen tuote). Voit avata kuvakkeen selityksen klikkaamalla kuvaketta.

Jokaisen myymälämme kohdalla on oma kuvake kertomassa, onko tuotetta myymälän varastossa sillä hetkellä. Kuvakkeet toimivat liikennevalojen tavoin:

Vihreä tarkoittaa tuotetta olevan varastossa reilusti.

Keltainen tarkoittaa, että tuotetta on jäljellä muutama kappale.

Punainen tarkoittaa, että tuote on väliaikaisesti loppu. 

Harmaa pallo kertoo, että tuote ei kuulu kyseisen myymälän valikoimaan.

Teemme parhaamme sen eteen, että myymälöidemme varastosaldot pysyvät ajantasalla, mutta siihen vaikuttaa moni tekijä. Myynnit kirjautuvat järjestelmään kerran päivässä, lisäksi varastotilanteen heittoa saattavat aiheuttaa virheet varastotyöskentelyssä tai inventoinnissa, sekä hävikki ja varkaudet. Tämän vuoksi on aina hyvä varmistaa tuotteen saatavuus soittamalla myymälään, josta se voidaan varata Sinulle talteen. Myymälöiden yhteystiedot löytyvät täältä.

Edut ja tarjoukset

Ruohonjuuren kuukauden tarjousten hinnat ovat ovat voimassa sekä myymälässä että verkkokaupassa. Kuukauden tarjoukset ja supertarjoukset ovat voimassa niissä myymälöissä, joiden valikoimiin tuotteet kuuluvat. Poistotuotteet ovat nimensä mukaisesti valikoimista poistuvia tuotteita, joten niiden saatavuus vaihtelee myymälöittäin. Myymäläkohtaisia tarjouksia voi myös olla tuotteilla, joiden parasta ennen -päiväys on lähenemässä. 

Erilaisten kauppakeskuskampanjoiden, esittelytilaisuuksien tai tapahtumien aikana myymälöissä voi olla erikoistarjouksia, jotka ovat voimassa vain yksittäisessä myymälässä. Kuitenkin pääsääntöisesti tuotteet ovat samanhintaisia Ruohonjuuren verkkokaupassa ja myymälöissä. 

Alennuskoodi syötetään ostoskorissa kohtaan ”Alennuskuponki” ja klikataan ”Käytä”. Tällöin verkkosivu laskee alennuksen automaattisesti yhteenvetoon ostoskorissa.

Syitä, miksei alennuskoodi toimi:

Koodi on vanhentunut: alennuskoodeilla on yleensä voimassaoloaika, jonka jälkeen niitä ei voi enää käyttää.

Koodi on kirjoitettu väärin: tarkista koodin oikeinkirjoitus – joskus alennuskoodeja kirjoitetaan esim. tilauksen yhteyteen käsin, jolloin virheitä saattaa tulla. Esimerkiksi nolla ja o-kirjain voivat mennä helposti sekaisin.

Alennusta ei anneta jo alennetuista tuotteista. Prosenttialennus annetaan vain normaalihintaisista tuotteista. Jos ostoskorissa on tarjoustuotteita, niin tarjouskoodilla näistä ei saa enää lisää alennusta. Näissä tapauksessa alennuskoodin alennus lasketaan vain ostoskorin normaalihintaisista tuotteista.

Erityisissä alennuskampanjoissa saatamme rajoittaa alennuskoodin käyttöä yhteen kertaan per asiakas. Tämä tarkoittaa sitä, että koodia voivat käyttää vain rekisteröityneet/kirjautuneet asiakkaat ja vain yhden kerran.

Ongelmatapauksissa voit aina olla yhteydessä asiakaspalveluumme.

Huomaathan, että verkkokaupan lahjakorttikoodit syötetään ostoskorissa samaan kenttään. Voit hyödyntää samassa tilauksessa sekä alekoodin että lahjakortin.

Kanta-asiakkuuteen riittää, että rekisteröidyt Ruohonjuuren verkkokauppaan. Kuten myymälän kanta-asiakkaatkin, saat jokaisesta kahdenkymmenen euron ostoksesta ”leiman”. Kun leimoja on kertynyt 12 kappaletta, saat sähköpostiisi koodin, jolla saa 10 euron alennuksen.

Valitettavasti tällä hetkellä emme voi yhdistää myymälän ja verkkokaupan kanta-asiakkuuksia toisiinsa. Verkkokaupassa on kuitenkin oma kanta-asiakasjärjestelmänsä, josta löydät lisätietoa yltä.

Muuta mielessä?

Ota yhteyttä asiakaspalveluumme, niin autamme ilolla!