Ruohonjuuren blogi

Välillä olo saattaa olla kuin olmilla ja voimat vähissä. Pitkä, pimeäkin talvi tuntuu joskus vaatineen veronsa ja elinvoimaa pitäisi saada ropautettua kroppaan. Itselle mieleinen liikunta, terveellinen ja monipuolinen ruokavalio ja ajan viettäminen ystävien ja perheen kanssa auttavat varmasti asiaa... Mutta onko olemassa pikavinkkejä väsymyksen karkottamiseen?
Jatka lukemista

Kehon ikääntyessä on hyvin oleellista saada kaikki tarvittavat ravintoaineet ja lisätä elinvoimaa munuaisten ja keuhkojen kautta. Myös riittävä uni, liikunta, hyvä ruoansulatus ja suoliston toiminta edesauttavat ihmisen vitaliteettia. Lue Frantsilan perustajan Virpi Raipala-Cormierin vinkit elinvoimaiseen ikääntymiseen.

Jatka lukemista
Moni tuunaa aamukahvinsa terhakoittavammaksi lisäämällä sekaan hyvää rasvaa, joka on tärkeää myös aivotoiminnan kannalta. Rasvalla tuunattu puhtikahvi kannattaa nautiskella pieninä siemauksina aamupäivän aikana mieluummin kuin kietaista koko komeus kerrallaan. Kun kofeiinibuusteri lipuu elimistöön pieninä annoksina, on sen antama lisäenergia tasaisempaa ja vireystila pysyy korkealla pidempään.
Jatka lukemista
Moni huomaa päivänä yhtenä vyötärönsä ”uudet kumppanit” - jenkkakahvat. Englanniksi näitä kumppaneita nimitetään ”love handels”, joka varsin hyvin kuvaakin niiden luonnetta; jenkkakahvat voivat joskus olla yhtä vaikea hyvästeltävä kuin rakas ystävä. Mikäli nämä kahvat ovat liittyneet seuraasi, haluatkin ehkä ottaa ne hellään syleilyysi hetkeksi ja sanoa niille ikäänkuin hyvästit, sillä tietyillä elämäntapavalinnoilla voit karistaa myös tämän ”ystävän”.
Jatka lukemista
Valitut avainsanat:

ruokavaliot

Poista avainsanat!

Tuotemerkit

foodin rohtos labs