Flunssan biohakkerointi

Nappaa näppärästi hyödyksesi Olli Sovijärven vinkit vahvaan vastustuskykyyn. Lääkäri Sovijärvi on kirjoittanut Biohakkerin flunssaoppaan yhdessä Teemu Arinan kanssa.
Flunssan biohakkerointi

Mitkä ovat kolme keskeisintä elämäntavallista valintaa, joilla vastustuskyky saadaan pidettyä tasapainossa eli hyvänä?

1. Riittävä nukkuminen ja hyvä unen laatu. Erityisesti syvän unen tiedetään auttavan myös vastustuskyvyn parantamisessa.

2. Tasapainoinen stressinhallinta, hyvä palautuminen ja elimistön kuormituksen sekä levon tasapainottaminen. Krooninen stressitila heikentää immuunijärjestelmän toimintaa merkittävästi

3. Tulehdusta alentava ravintorikas ruoka ja riittävä mikroravinteiden saanti.

Mitkä ovat kolme tärkeintä ravintolisää tai ruoka-ainetta, joilla vastustuskyky saadaan pidettyä vahvana?

Tutkimusten perusteella tärkeysjärjestyksessä seuraavat:

1. D-vitamiini (immuunijärjestelmän yksi tärkeimmistä säätelijöistä, välttämätön immuunijärjestelmän toiminnalle)

2. Sinkki (erityisesti flunssakausina; vaikuttaa immuunijärjestelmän normaaliin toimintaan oleellisesti)

3. Seleeni (välttämätön antioksidantti, vaikuttaa glutationijärjestelmään)

Entä sitten, jos flunssa on kaikesta huolimatta pukannut päälle? Millä siitä pääsisi eroon mahdollisimman tehokkaasti ja nopeasti?

1. C-vitamiini (välttämätön antioksidantti, joka flunssan iskiessä lyhentää selvästi flunssan kestoa)

2. Sinkkiasetaatti, joka tutkimusten mukaan lyhentää merkittävästi flunssan kestoa kun sen käyttö aloitetaan heti ja sitä käytetään riittävän usein

3. Elämän yleisen kuormittavuuden vähentäminen, fokusoiminen lepoon ja lämmittävät keitot+yrtit sekä hunaja

Biohakkerin flunssaoppaan ostat omaksesi oitis täältä >>