Erinomaisesti voiva työyhteisö takaa ylivoimaisen asiakaspalvelulaadun

Kysyimme työviihtyvyydestä työntekijöiltämme v. 2019. 95% vastanneista työntekijöistämme suosittelisi Ruohonjuurta työnantajana ystävälleen!
RUOHONJUURI vastuullisena työpaikkana

Ruohonjuuressa uskomme, että kysyvä ei tieltä eksy, vaikka vahva tunteemme olikin, että olemme tosi hyviä työnantajina - noin niinkuin ainakin omasta mielestämme. Halusimme kuitenkin tietää ihan oikeasti millaiseksi työnantajaksi henkilöstömme meidät mieltää.

Teimme koko henkilöstöämme koskevan anonyymin kyselyn jossa kysyimme asiaa ihan suoraan: “Suosittelisitko Ruohonjuurta työnantajana ystävällesi?” 

Ruohonjuuressa uskomme erilaisuuden hyödyntämiseen ja siihen, että mahdollisuus olla oma itsensä tukee työn merkityksellisyyttä. Ei ole väliä tuletko maalta vai kaupungista, pohjoisesta vai etelästä, miltä näytät, mitä ruokaa syöt tai ketä rakastat.

Me uskomme monimuotoisuuteen ja erilaisuuteen, sillä se luo uutta energiaa ja hienon työympäristön kaikille.

 

“Ihan huippuporukkaa töissä ja kaikki saavat olla erilaisia, valloittavia persooniaan! Rento ja asiantunteva meininki!”


“Uskon, että jokainen työntekijä ja asiakas saa astua liikkeeseen omana itsenään ja sitä kunnioitetaan ja rohkaistaan.”


(Työntekijöiden vastauksia, Suosittelisitko Ruohonjuurta työnantajana ystävällesi -kysely 2019)


Vahvat merkitykselliset arvot toimivat yrityksessämme suunnannäyttäjinä ja tekemisen viitoittajina. Selkeät arvot tuovat myös tukea ja turvaa kun aidosti koetaan, että ne toteutuvat arjessa ja ovat jaettavissa.

 

“Ruohonjuuren arvot ovat sellaiset, joiden takana voin ylpeästi seisoa. Työntekijän oikeuksia kunnioitetaan ja jokaisen yksilöllistä työpanosta arvostetaan.”


“Paras työpaikka ikinä, arvot kohtaa omat arvot, tuotteet ovat huippuja ja työkaverit kuin perhe <3”


“Ihanat työkaverit, hyvä työilmapiiri, kivat esimiehet, yrityksen arvot näkyvät työssä ja asiakkaatkin ovat mukavia!”


(Työntekijöiden vastauksia, Suosittelisitko Ruohonjuurta työnantajana ystävällesi -kysely 2019)


Ruohonjuuressa uskomme, että jakamalla yhteiset arvot asiakkaidemme ja henkilöstömme kanssa ja pyrkimällä yhteiseen päämäärään emme voi kuin voittaa ja olla ylpeitä yhdessä!

 

“Tunnen itseni tärkeäksi! Arvot kohtaavat omani ja olen ylpeästi töissä täällä”


(Työntekijöiden vastauksia, Suosittelisitko Ruohonjuurta työnantajana ystävällesi -kysely 2019)


Ruohonjuuren yrityskulttuuriin kuuluu kyky kuunnella, joustaa ja ymmärtää moninaisuutta niin asiakkaita kuin omaa henkilökuntaakin kohdatessa. Ruohonjuuressa uskomme maalaisjärkeen ja perusasioihin, emme niinkään pallomereen ja pomppulinnoihin.

Perusasiat kuntoon ja tee se, minkä lupaat!

Kun henkilöstö tietää mitä heiltä toivotaan, on heidän helpompi saavuttaa onnen tunteita työssään. Vaikka johtamisessa luotamme henkilöstön älykkyyteen ja kykyyn itseohjautua,   emme kuitenkaan “jätä heitteille” henkilöstöämme. Tunnustamme, että johtamisen perustana on se, että ihmiset kaipaavat selkeitä yhdessä luotuja tehtäviä, rooleja ja tavoitteita. Tiedostamme, että ihmiset tarvitsevat kokemuksen ja palautteen siitä, että he osaavat työnsä ja saavat aikaan tuloksia.

Ruohonjuuressa sen sijaan että yrittäisimme saada ihmisestä kaiken irti, haluamme löytää ja herättää hänen parhaimmat puolensa. Hyvinvoiva ja työn imussa ilakoiva henkilöstö on myös aidon kiinnostunut kehittämään konseptiamme eteenpäin yhdessä asiakkaidemme kanssa. Henkilöstömme on meille se levein laajakaista, jonka kautta asiakkailta saatu tieto menee suoraan yrityksemme kehittämiseen asti.

 

“Ihanan dynaaminen työympäristö, koko ajan tapahtuu paljon ja eteenpäin mennään kovaa vauhtia. Hyvä tekemisen meininki ja fiilis, asioihin vaikuttaminen, tällaisesta monessa isommassa ja kankeammassa yrityksessä vain haaveillaan!”

“Joustava, lämminhenkinen ja ihmisläheinen työpaikka, jossa työntekijää arvostetaan ja kuunnellaan. Lisäksi asiakasta arvostetaan oikeasti, ja heidät otetaan lämmöllä mukaan kehitystyöhön - asiakaspalautteet eivät jää vain leijumaan. Hyvät työsuhde-edut ja ihana asiakaskunta, sekä arvot kohdillaan. Kiitos!”

(Työntekijöiden vastauksia, Suosittelisitko Ruohonjuurta työnantajana ystävällesi -kysely 2019)

Hyvä ja sydämellinen asiakaspalvelu lähtee aina siitä, että henkilöstö tunnustetaan yrityksen arvokkaimmaksi voimavaraksi ja resurssiksi, ei kuluksi.

Kiitos tästä huikeasta henkilöstökyselyn tuloksesta kuuluu koko talolle ja eritoten kyselyyn vastanneille ruohonjuurelaisille, sekä luotseina toimiville rohkeille myymäläpäälliköillemme!

Kaikki vastaukset eivät olleet suinkaan onnea ja auvoa, ja jos olisivat olleet, olisimme huolissamme.  Saimme siis myös kritiikkiä. Mutta millaista kritiikkiä? Huolella ajateltua ja kirjoitettua, paljasta ja rakentavaa, sellaista joka menee suoraan asian ytimeen ja näyttää meille valoa parannettaviin kohteisiin.

Mielestämme yrityksemme kulttuurista kertoo jotain myös se, että täällä uskalletaan haastaa, olla eri mieltä ja sitä kautta herätellä ja parantaa koko talon yhteistä toimintaa. Ilman tätä rohkeutta emme pääsisi eteenpäin. Tämä arvostamamme toimintatapa pätee puolin ja toisin, myös työpaikkana olemme sellainen, jossa uskallamme vaatia.

Tulevaisuudessa yrityksemme tähtää vielä korkeampiin purppuratähtiin.

Mitä haluamme kehittää/tutkia

- Jatkuvan perehdytyksen mallia: miten vastaamme muuttuviin ja kasvaviin tarpeisiin

- Yksilön huomioimista: miten takaamme, että huomioimme yksilön jatkuvasti kasvavassa organisaatiossa niin, että jatkossakin jokainen työntekijämme kokee tulleensa nähdyksi

- Mitä esimiestyön tukeminen vaatii tulevaisuudessa

Mistä haluamme pitää kiinni

- Matalasta hierarkiasta

- Joustavuudesta (Elämä on muutakin kuin työtä)

- Yrityskulttuurista ja siitä, että olemme oppineet rekrytoimaan siihen sopivaa henkilökuntaa

- Taidosta kuunnella aidosti, ja käyttää kuulemaamme jatkuvaan kehittymiseen.

- Uskomme, että työhyvinvointi on kilpailuvaltti. Haluamme rohkaista muita yrityksiä mukaan tekemään samanlaisen kyselyn työntekijöilleen.

- Siis vielä kerran kiitos, sydämellinen kiitos kaikesta saamastamme palautteesta!

 

Tuulia Bucciarelli, myynti- ja asiakaspalvelupäällikkö

Jani Kinnunen, henkilöstöpäällikkö

Ruohonjuuri Oy.