Goodio - raakasuklaiden aatelia

Goodio-raakasuklaat ovat jo vuosia ihastuttaneet Ruohonjuurenkin asiakkaita korkealla laadullaan ja ennen kaikkea mahtavalla maullaan. Mutta miten klassikkomaineeseen kohonneet Goodio-suklaat saivat alkunsa?
Goodio - raakasuklaiden aatelia
- Vuonna 2010 aloin optimoida hyvinvointiani ravinnolla ja sitä kautta tutustuin raakasuklaaseen ja kaakaoon. Oli jotenkin aika huikeaa tajuta, että yksi maailman suosituimmista herkuista voisi olla myös terveellinen melko pienillä muutoksilla, Goodio-suklaiden “isä”  Jukka Peltola taustoittaa.

- Koska laadukkaita raakasuklaita ei juuri ollut vielä tuohon aikaan saatavilla, ryhdyin tekemään suklaata itse. Homma vei sitten mukanaan ja jossain vaiheessa heräsi ajatus, että joku muukin saattaisi olla iloinen, jos tarjolla olisi terveellisempiä ja parempia vaihtoehtoja.

Miten Goodio-suklaat eroavat muista markkinoilla olevista luomusuklaista?

- Riippuu tietenkin mihin tai keneen verrataan, mutta kyllä meillä on jatkuva draivi päällä kehittää ja parantaa niin tuotteitamme kuin koko toimialaa. Olemme yhdistäneet vahvan arvopohjan ja herkullisuuden poikkeukselliseen designiin. Mietimme meidän tuotteitamme kokonaisvaltaisesti eli maun ohella yhtä tärkeitä ovat ympäristöystävällisyys, terveellisyys, positiivinen vaikutus yhteisöön ja oikeastaan vasta viimeisenä mietimme rahaa. Pyrimme optimoimaan raaka-aineiden valinnassa terveellisyyden sekä suoran ja läpinäkyvän hankintaketjun. Näin varmistamme, että raaka-aineiden tuotanto on puhdasta ja oikeudenmukaista, ja että viljelijät saavat tuotteistaan kunnon korvauksen, Peltola kertoo.

Goodio-suklaatehtaan perustanut Jukka kertoo oman suosikkisuklaansa riippuvan päivästä ja tilanteesta:
- Jos kuitenkin vain yksi pitäisi valita juuri nyt, niin kyllä se on Pure Nacional 80%. Siinä on mielestäni niin kiehtova monikerroksinen maku, joka kun oikein antautuu vie suoraan sinne kaakaon alkujuurille. Tietenkin arvostustani korostaa myös se, että tiedän kyseisen kaakaon ainutlaatuisuuden sekä sen mikä positiivinen vaikutus sillä on alueen farmareille.

Goodio-suklaasarjalla lienee edessään loistava tulevaisuus.

- Me mennään Goodion kanssa koko ajan kohti täyttä läpinäkyvyyttä ja tuodaan kokemuksellisuus ja merkityksellisyys myös osaksi meidän suklaita. Ideana on teknologian avulla tarjota kuluttajille mahdollisuus vierailla meidän tehtaallamme ja kaakaofarmilla sekä tutustua farmareihin virtuaalitodellisuutta hyödyntäen, Peltola maalailee.

Goodiolla tarkoituksena on mylös tuoda hyvän tekeminen vielä vahvemmin ja konkreettisemmin mukaan toimintaan.

-Tämä voisi käytännössä tarkoittaa sitä, että jokaista suklaalevyä kohti lapsi vaikkapa Sierra Leonessa pääsee kouluun tietyksi ajaksi. Jokainen ostopäätös vaikuttaisi hyvin konkreettisesti ja positiivisesti jonkun toisen elämään.

Koko ajan kehitteillä on myös monenlaisia tuote- ja palveluideoita, joissa kaikissa on keskiössä hyvän tekeminen. Portfolion kasvattamisen ohella tietenkin levitetään hyvää myös uusille markkinoille, ja nämä taas yhdessä mahdollistavat uusien upeiden ihmisten palkkaamisen, joten kasvua on tapahtumassa monella tapaa, Jukka kertoo tyytyväisenä.ruo

Tiesitkö, että pari vuotta sitten Goodio-sarjan raakasuklaat valittiin Ruohonjuuren parhaiksi tuotteiksi Herkut-sarjassa. “Need no words, suklaiden suklaa! Suomalaista käsityötä, valmistettu pienessä suklaatehtaassa Helsingissä - vankkumattomalla ammattitaidolla ja suurella sydämellä. Laadun maistaa heti!”, perusteli henkilökunnastamme koostuva raati tuolloin valintaa.

Osta Goodio-tuotteet täältä