Ruohonjuuren kanta-asiakasohjelman säännöt

Ruohonjuuren kanta-asiakasohjelmaan liittyminen ja asiakastilin käyttöönotto

Ruohonjuuren kanta-asiakasohjelmaan voi liittyä kuka tahansa vähintään 18-vuotias henkilö, jolla on käytössä toimiva sähköpostiosoite. Yritysasiakkaat eivät voi liittyä kanta-asiakkaiksi. 

Kanta-asiakkaaksi voi liittyä Ruohonjuuren verkkokaupassa sekä myöhemmin keväällä myös Ruohonjuuren myymälässä. Liittyminen on ilmaista ja kanta-asiakasohjelman etuja voi hyödyntää heti liittymishetkestä lähtien. 

Liity kanta-asiakasohjelmaan verkossa näin: 

Luo asiakastili Ruohonjuuren verkkokauppaan. Verkkokauppaan rekisteröityminen liittää sinut automaattisesti kanta-asiakkaaksi. Näet asiakastilisi tiedot ja kertyneet edut omalla sivullasi.

Ruohonjuuren kanta-asiakasjärjestelmän asiakastiedot

Kanta-asiakasohjelman jäsenyys edellyttää, että asiakas ilmoittaa vähintään käytössä olevan sähköpostiosoitteensa ja etu- ja sukunimensä. Asiakkaan ilmoittama sähköpostiosoite toimii kanta-asiakasjärjestelmän käyttäjätunnuksena kirjautuessa Ruohonjuuren verkkokaupan asiakastilille. Verkkokaupan toimituksia varten asiakkaan on ilmoitettava osoitetiedot sekä matkapuhelinnumero saapumisilmoitusta varten. Myymälässä liityttäessä tietoihin voidaan lisäksi tallentaa asiakkaan postinumero myymäläkohtaista viestintää varten. 

Asiakastiedot tulee ilmoittaa oikeina ja ajantasaisina. Mikäli tiedot myöhemmin muuttuvat, asiakkaan osoitetiedoissa näkyviä osoite- ja puhelinnumerotietoja voi päivittää kirjautumalla verkkokaupan omalle tilille. Asiakastiliin liitettyä sähköpostiosoitetta eikä tilin nimitietoja (etu- ja sukunimi) ei ole mahdollista päivittää itse, vaan ne voi tarvittaessa päivittää olemalla yhteydessä asiakaspalveluun.

Kanta-asiakasohjelman jäsenyys on henkilökohtainen eikä ohjelmassa ole rinnakkaiskortteja. Yhdellä henkilöllä voi olla vain yksi kanta-asiakasohjelman jäsenyys eli kanta-asiakastili. Jos samalle henkilölle on luotu virheellisesti useampi kuin yksi kanta-asiakastili, asiakastilejä ei voida myöhemmin yhdistää. Jos asiakas haluaa lopettaa ylimääräisen kanta-asiakastilinsä, hänen tulee olla yhteydessä asiakaspalveluun. Tilille kertyneet edut voidaan siirtää käyttöön jäävälle tilille, mutta ostotapahtumia ei valitettavasti voida siirtää asiakkaan tilille näkyviin.  

Oheisesta linkistä voi tutustua kanta-asiakkaiden henkilötietojen käsittelyä koskevaan tietosuojaselosteeseen.

Kanta-asiakasohjelman edut

Käpyjä kertyy, kun ostoksia tehdään Ruohonjuuren verkkokaupassa kirjautuneena omalle asiakastilille. Jokaisesta tasaisesta ostoeurosta saa yhden kävyn eli esimerkiksi 12,55 € maksaneista ostoksista saa 12 käpyä. Myöhemmin kevään 2021 aikana käpyjä voi kerryttää myös myymälässä tehdyistä ostoista rekisteröimällä kanta-asiakaskortin kassalla Ruohonjuuren myymälässä. 

Käpyjä voi kerätä myös muilla tavoilla:  

  • tilin luominen verkkokauppaan: 25 käpyä
  • Ruohonjuuren Instagram-tilin seuraaminen: 10 käpyä
  • Ruohonjuuren Facebook-sivun seuraaminen: 10 käpyä
  • tuote-arvostelun kirjoittaminen ostetulle tuotteelle sähköpostiin tulleen arvostelupyynnön kautta: 20 käpyä
  • kuvan tai videon lisääminen arvosteluun sähköpostiin tulleen arvostelupyynnön kautta: 10 käpyä (kun kuva tai video on hyväksytty julkaistavaksi)

Kanta-asiakasjärjestelmän ostoja ei kirjata jälkikäteen, jos korttia ei rekisteröidä kassalla tai osto tehdään verkkokaupassa kirjautumatta sisään. Verkkokauppaostojen kävyt päivittyvät asiakastietoihin verkkokaupassa, kun verkkokaupan tilaus on käsitelty ja saat toimitusvahvistuksen.

Kanta-asiakasohjelman viestintä

Ruohonjuuren kanta-asiakasohjelman viestintä tapahtuu pääasiassa sähköpostitse tai tekstiviestitse, joten sähköpostiosoitteen ja puhelinnumeron ajan tasalla pitäminen on tärkeää.

Asiakasviestintä on kiinteä osa kanta-asiakasohjelmaa, eikä sitä voi peruuttaa. Asiakasviestintä pitää sisällään tietoa Ruohonjuuren kanta-asiakasohjelman asiakkuudesta ja asiakasohjelmaan liittyvistä asioista, esimerkiksi muutoksista etuihin tai sääntöihin. Myös viestintä mahdollisissa kriisi- tai häiriötilanteissa sisältyy asiakasviestintään.

Markkinointiviestintä on olennainen osa Ruohonjuuren asiakasohjelmaa, sillä asiakas saa sitä kautta tietoa eduistaan Ruohonjuuren uutiskirjeiden välityksellä. Uutiskirjeissä kerrotaan eduista, kampanjoista ja ajankohtaisista uutuustuotteista. Uutiskirjetilauksen voi perua uutiskirjeen lopussa olevan linkin kautta tai olemalla yhteydessä Ruohonjuuren asiakaspalveluun (verkkokauppa@ruohonjuuri.fi). 

Ehtojen muuttaminen ja Ruohonjuuren kanta-asiakassopimuksen irtisanominen

Ruohonjuurella on oikeus muuttaa kanta-asiakkuuden ehtoja ja kanta-asiakasohjelman sisältöä. Olennaiset muutokset tiedotetaan kanta-asiakkaille sähköpostitse tai tekstiviestitse. Vähäisemmistä muutoksista tiedotetaan Ruohonjuuren verkkosivuilla

Ruohonjuuren kanta-asiakkuuden voi irtisanoa olemalla yhteydessä asiakaspalveluun sähköpostitse (verkkokauppa@ruohonjuuri.fitai puhelimitse. 

Ruohonjuurella on oikeus päättää kanta-asiakkuus kahden vuoden (24 kk) kuluttua viimeisestä ostokerrasta, joka on kirjattu kanta-asiakastilille joko verkkokaupassa tai myymälässä.