Rakkaus asiakkaisiin ja intohimo parhaisiin tuotteisiin

Rakkaus ja intohimo ovat oivallisia sanoja kuvaamaan sitä, kuinka suhtaudumme asiakkaidemme palvelemiseen ja hyvää elämää edistäviin tuotteisiimme. Uurastamme joka päivä suurella sydämellä asiakkaidemme parhaaksi. Meille on myös kunnia-asia, että hyllyillämme on pelkästään hyviä tuotteita. 

Jokainen Ruohonjuuren tuote on parempi valinta ihmisen ja ympäristön kannalta. Tunnemme tuotteidemme taustat ja osaamme auttaa asiakkaitamme aktiivisesti palvellen.

 

Toimintatapamme ja palvelulupauksemme 

Toimintatapamme kirkastuu palvelulupaukseen: Hymyssä suin ja pilkettä silmäkulmassa, aktiivisesti palvellen ja wow-elämyksiä tarjoten.

1. Hymyssä suin ja pilkettä silmäkulmassa

Hymyssä suin ja pilkettä silmäkulmassa on syvällä oleva tapamme kohdata ihmisiä, se on positiivisuutta ja auttamisen halua. Olemme iloisesti hymyileviä niin asiakkaan kanssa kuin keskenämmekin. Emme siis ole haudanvakavia ja totisia, osaamme flirttailla ja hullutellakin. Ilostutamme asiakkaitamme ja toisiamme.

2. Aktiivisesti palvellen

Menemme lähelle asiakasta, olemme läsnä, olemme kiinnostuneita ja osaamme kysyä. Kassan ilmoittaessa avun tarpeesta, kiiruhdamme kassalle heti. Otamme aktiivisesti kontaktia kunnioittaen tietysti asiakkaan rajoja ja tarvetta palvelulle. Ruohonjuuren henkilökunta havainnoi aktiivisesti asiakkaiden mahdollista avuntarvetta ja osaa tunnistaa apua tarvitsevat asiakkaat.  

3. WOW-elämyksiä tarjoten

Haluamme tarjota asiakkaalle tarinan arvoisia WOW-elämyksiä ja -kokemuksia. Tyytyväinen asiakas ei tyydy “standardiin”. Upean myymälän lisäksi tarvitaan palveluhurmaamisen kokemuksia. Ruohonjuuressa ”ihan kiva” – asiakaspalvelu ei riitä, vaan tavoitteenamme on asiakkaiden odotusten ylittäminen, merkityksellinen, mieleen jäävä asiakaspalvelu. Wow - elämykset koostuvat monista pienistä detaljeista, yksityiskohdista ja näiden ymmärrys merkitsee asiakkaan odotusten ylittämistä! Me hurmaamme persoonallisuudella ja joustavuudella. Parhaimmillaan asiakaspalvelumme on sitä, että asiakkaalle jäi tapahtumasta mieleen, että hän on saanut enemmän kuin odotti – ja mitä on tottunut saamaan. Paras asiakaspalaute meille on Ruohonjuurta suositteleva asiakas.


Ostaminen ja valikoimanhallinta

Ruohonjuuri on hyvän elämän kauppa, jonka kaikki tuotteet tukevat hyvinvointia ja ponnistelevat kohti parempaa maailmaa. Mikään Ruohonjuuren asiakkaalle tuotteistamme koituva hyvä ei ole muilta pois.

Ahkerasti työskennellen ja herkeämättömästi maailmaa seuraten pyrimme siihen, että Ruohonjuuressa on kattavin ja ajanmukaisin valikoima hyvää elämää edistäviä tuotteita, jotka muuttavat osaltaan maailmaa paremmaksi paikaksi.

Ruohonjuuri on terveyskauppojen valikoimallinen markkinajohtaja, joka näyttää suuntaa koko alalle. Vahvuuksiamme ovat reilu peli maailmaa, kumppaneitamme ja asiakkaita kohtaan sekä ketteryys valikoimanhallinnassa. Pyrimme siihen, että meillä on parhaat tuotteet ensimmäisenä ja että näiden tuotteiden markkinointi kulkee etunenässä, luo trendejä ja viitoittaa tietä.

Olemme mutkattomia, välittömiä ja ketteriä. Uskomme, että maailmasta tulee parempi paikka tuote kerrallaan ja yhteisvoimin ponnistellen. Meille on tärkeää tuntea tuotteidemme taustat ja muun muassa siksi teemme läheistä yhteistyötä tuotteitamme valmistavien ja maahantuovien yritysten kanssa. Me emme halpuuta kumppaneitamme hengiltä vaan panostamme kauaskantoiseen yhteistyöhön.

Luottamuksellisista tavarantoimittajasuhteista hyötyvät myös asiakkaamme mm. parempien tuotteiden ja niin tuotetoiveisiin kuin kimurantteihinkin kysymyksiin vastaamisen muodossa. Halpuutuksen ja sanelupolitiikan sijaan reilu meininki on meidän meininkimme – kunnia-asia ja ihan jokapäiväinen juttu.

Ruohonjuuren tuotevalikoima pohjaa missioomme, joka on ilon ja elinvoiman tuottaminen asiakkaillemme tuotteidemme avulla - sekä toisaalta myös visioomme, joka on olla rohkea edelläkävijä.

Vastuullisuus

Vastuullisuus (niin tuotteiden laadussa, alkuperässä kuin kokonaisvaltaisesti toimintatavoissammekin) on meille itsestäänselvyys. Kaikkien tuotteidemme on täytettävä niille asetetut vähimmäisvaatimukset ja tuoteryhmäkohtaiset valikoimakriteerit. Edellytämme myös tavarantoimittajiamme toimimaan eettisesti ja vaikutamme aktiivisesti mahdollisesti huomaamiemme epäkohtien korjaamiseksi. Tarkastelemme kriittisesti myös omaa toimintaamme pyrkimyksenä on parantaa tekemistämme entisestään niin vastuullisuuden kuin muillakin pelikentillä.


Tuotteiden kriteereitä

— luomulaatuisia ja sertifioituja tuotteita suositaan
— pienyritysten tuotteita suositaan
— mieluummin kotimaista kuin ulkomaista, mieluummin lähellä kuin kaukaa
tuotettua
— terveysvaikutteisia tuotteita mahdollisimman käsittelemättömässä
muodossa
— lisäaineettomuutta, vegaanisuutta, gluteenittomuutta ja muita
asiakkaillemme tärkeitä lisäarvotekijöitä suositaan
— tuotantoketjun läpinäkyvyys ja tuotteiden vastuullisuus huomioidaan
— tuotteiden ensiluokkainen laatu ja maku on tärkeää


Kosmetiikka


— ulkomaisista sarjoista valikoimiin otetaan vain sertifioitua
luonnonkosmetiikkaa
— kotimaisista sarjoista valikoimiin voidaan ottaa myös sertifioimatonta
luonnonkosmetiikkaa jos tuotteet täyttävät luonnonkosmetiikalle
asetetut kriteerit