Ruohonjuuren verkkokaupan toimitusehdot

Yleistä verkkokaupasta

Verkkokaupan tuotteita myy Ruohonjuuri Oy, y-tunnus 0510981-4. Myymme tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille Suomen alueella. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja postikulujen muutoksiin.

Tilaaminen

Tuotteet tilataan pääsääntöisesti internetin välityksellä osoitteesta www.ruohonjuuri.fi ostoskorin kautta. Kaikki tilaukset vahvistetaan sähköpostilla, jossa ilmoitetaan tilauksen hinta, toimituskulut sekä tilatut tuotteet. Tilausvahvistuksen saaminen edellyttää sähköpostiosoitteen ilmoittamista tilauksen yhteydessä. Asiakas sitoutuu jokaisen tilauksen yhteydessä voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Maksutavat

Tuotteet ja niiden postikulut maksetaan tilauksen yhteydessä. Verkkokaupassa voidaan maksaa seuraavilla maksutavoilla: Osuuspankki, Nordea, DanskeBank, Tapiola, Aktia, Nooa Säästöpankit, Paikallisosuuspankit, Handelsbanken, SPankki, Ålandsbanken, Klarna lasku ja Klarna tili sekä yleisimmät luottokortit. Verkkopankkien osalta maksaminen tapahtuu Checkout Finland Oy:n (y-tunnus 2196606-6) ja luottokorttien osalta Payment Highwayn (Solinor Oy, y-tunnus 1796717-0) kautta. Klarna laskun ja Klarna tilin maksutapahtumista vastaa Klarna Oy.

Checkout - Oma maksutapa kaikille

Maksut Visa, Visa Electron tai MasterCard-korteilla
Mikäli haluat maksaa Visa, Visa Electron tai MasterCard-korteilla, luottokorttimaksamisen liittyvän maksupalvelun toteuttaa Payment Highway (Solinor Oy).  Solinor näkyy maksun saajan tiliotteella.

Verkkopankit
Verkkopankkimaksamiseen liittyvän maksupalvelun toteuttaa Checkout Finland Oy yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Checkout Finland näkyy maksun saajana tiliotteella.

Klarna lasku – maksuehdot

Osta nyt, maksa jälkikäteen.

Klarna Laskulla maksaessasi asiointisi on turvallista ja helppoa. Sinun ei tarvitse koskaan ilmoittaa maksukorttisi tietoja ja saat tilaamasi tuotteet aina ennen kuin sinun tarvitsee maksaa niitä.

Laskutusmaksu 4,90 eur per tilaus. Maksun myöhästyessä laskun loppusummaan lisätään muistutusmaksu 5,00 € ja korkolain mukainen viivästyskorko. Klarna tarkistaa ostohetkellä tilaajan luottokelpoisuuden, mikä joissain tapauksissa voi tarkoittaa myös luottotietojen tarkistamista. Henkilötietoja käsitellään henkilötietolain mukaisesti. Klarna käyttää henkilötietoja asiakasanalyysien tekemiseen, henkilön tunnistamiseen, luottokelpoisuusarviointiin ja markkinointitarkoituksiin. Henkilötunnusta käytetään asiakasnumerona asiakashallinnollisista syistä. Klarnan turvallisuuskäytäntöjen vuoksi Klarna-laskulla tilattuja tuotteita voi lähettää vain tilaajalle itselleen.

 Klarna erämaksu – maksuehdot
Maksa erissä alkaen 5 eur / kk.

Klarna Erämaksu -maksutapa on suunniteltu niihin tilanteisiin, kun haluat itse päättää, millaisissa kuukausierissä lyhennät tilauksesi loppusummaa. Klarna Erämaksu on myös paljon enemmän. Saat tilaamasi tuotteet ennen kuin sinun tarvitsee maksaa niitä ja kaikki Klarna Erämaksulla maksetut ostokset yhdistetään yhdelle kuukausilaskulle. Myös eri verkkokaupoissa Klarna Erämaksulla maksetut tilaukset yhdistyvät automaattisesti samalle kuukausilaskulle.

Klarna Erämaksulla tehdyn 1000 €:n ostoksen perustamismaksu perusehtojen mukaan on 0 €. Tämän hetkinen vuosikorko on 22 %, jolloin esimerkkiostoksen mukainen todellinen vuosikorko on 34,64 %. Ostoksen luottohinta on 1171 €. Kuukausieriä on 12 kappaletta ja erät ovat kooltaan 98 €. Esimerkin mukainen ostos edellyttää, että luoton kokonaissumma suoritetaan vuoden sisällä.

Henkilötietoja käsitellään henkilötietolain mukaisesti. Klarna käyttää henkilötietoja asiakasanalyysien tekemiseen, henkilön tunnistamiseen, luottokelpoisuusarviointiin ja markkinointitarkoituksiin. Henkilötunnusta käytetään asiakasnumerona asiakashallinnollisista syistä.

Yleiset ehdot löydät täältä.

Vakiomuotoiset eurooppalaiset kuluttajaluottotiedot löydät täältä.

Lisätietoa Klarnan maksutavoista löydät Klarnan sivuilta.

Toimitustavat ja toimituskulut

Keräämme ja postitamme tuotteita jokaisena arkipäivänä. Postikulut ovat samat paketin koosta riippumatta. Paketit lähtevät meiltä pääsääntöisesti 1-2 arkipäivän sisällä tilauksesta. Joskus tilausten käsittely saattaa kuitenkin ruuhkautua ja toimitusajat voivat hiukan venyä.

Toimituskulut sisältävät posti- ja pakkauskulut. Toimitamme tilaukset Postin pakettina, jota voit seurata lähetystunnuksella, jonka saat tilausvahvistuksen mukana. Tarjoamme asiakkaillemme seuraavat toimitustavat:

Postipaketti – 4,90 eur
Nouto lähimmästä postitoimipisteestä. Kun paketti on saapunut postitoimipaikkaasi, saat siitä Itellalta ilmoituksen. Huomaathan, että Itella ilmoittaa pakettien saapumisista ensisijaisesti vain tekstiviestillä tai sähköpostilla. Paperinen saapumisilmoitus lähetetään vain siinä tapauksessa, jos vastaanottaja ei ole ilmoittanut puhelinnumeroa tai sähköpostiosoitetta. On siis tärkeää, että tilatessasi syötät ajantasalla olevat yhteystiedot.

Kotiinkuljetus – 9,90 eur
Paketti toimitetaan kotiovellesi. Tilauksen yhteydessä on tärkeää ilmoittaa puhelinumero, jotta postista voidaan soittaa ja sopia paketin vastaanottoaika. Jos vastaanottajaa ei tavoiteta, vastaanottajalle lähetetään yhteydenottopyyntöviesti. Paketit jaetaan vastaanottajan osoitteeseen sisälle asti, ulko-oven välittömään läheisyyteen. Suuremmissa kaupungeissa jakelu on mahdollinen arkisin klo 21 asti. Muilla alueilla lähetykset jaetaan perille klo 14 tai 17 mennessä. Palveluun kuuluu yksi jakeluyritys. Jos vastaanottajaa ei tavoiteta osoitteesta, vastaanottajalle jaetaan yhteydenottopyyntökortti.

Postin pakettiautomaatti  – 4,90 eur
Hae pakettisi ilman jonotusta lähimmästä Postin pakettiautomaatista silloin, kun sinulle sopii. Saat tekstiviestillä tiedon, kun paketti on noudettavissa. Katso Postin pakettiautomaattien sijainnit täältä: www.posti.fi/smartpost/. Huomaathan, että tekstiviestin saatuasi pakettia säilytetään pakettiautomaatissa 7 vrk.

Nouto valitsemastasi Postin toimipisteestä – 4,90 eur
Hae pakettisi haluamastasi postin toimipisteestä. Kun paketti on saapunut postitoimipaikkaasi, saat siitä Itellalta ilmoituksen. Huomaathan, että Posti ilmoittaa pakettien saapumisista ensisijaisesti vain tekstiviestillä tai sähköpostilla. Paperinen saapumisilmoitus lähetetään vain siinä tapauksessa, jos vastaanottaja ei ole ilmoittanut puhelinnumeroa tai sähköpostiosoitetta. On siis tärkeää, että tilatessasi syötät ajantasalla olevat yhteystiedot.

Nouto liikkeestä – 0,00 eur
Voit noutaa tilauksesi myös ilman toimituskuluja Helsingistä, Kampin myymälästämme. Osoite on: Ruohonjuuri Oy, Salomonkatu 5, 00100 Helsinki.

Muistathan, että tilaus on noudettavissa vasta, kun olet saanut vahvistuksen siitä, että tilaus on kerätty ja noudettavissa. Tämä on siis eri myöhemmin lähetettävä viesti kuin heti tilauksen jälkeen automaattisesti lähetetty tilausvahvistus. Lähetämme noutovahvistuksen sekä sähköpostilla, että tekstiviestitse. Yleensä noutotilaukset ovat noudettavissa viimeistään tilausta seuraavana arkipäivänä. Noutotilaukset voi pyytää asiakaspalvelijalta myymälän infotiskiltä. Huomaathan, että käsittelemme tilauksia vain arkipäivisin.

Lahjakortin kirjetoimitus – 0,00 eur
Jos ostat pelkästään lahjakortin, etkä halua muita tuotteita, niin valitse toimitusvaihtoehdoksi kassalla Lahjakortin kirjetoimitus. Tällöin saat lahjakortin toimituksen maksutta kirjeenä. Voit käyttää samaa toimitustapaa myös, jos haluat verkkokauppalahjakortin toimitettavan sähköpostiin. Myymälälahjakortteja ei voi tilata sähköpostitse, koska ne ovat fyysisiä maksuvälineitä.

Palautusehdot

Asiakkaalla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen 14 päivän palautusoikeus. Palautus on sinulle maksutonta. Palautusoikeus koskee vain alkuperäispakkauksessa olevia uutta vastaavia, avaamattomia, käyttämättömiä sekä myyntikelpoisia tuotteita. Tuotteet voit palauttaa viemällä ne hyvin pehmustettuina ja paketoituna postiin ja sanomalla, että kyseessä on asiakaspalautus Ruohonjuurelle. Jos sinulla on kysyttävää, niin ota yhteyttä asiakaspalveluumme sähköpostitse tai puhelimitse.

Emme vastaanota palautuksia yli 14 vuorokauden kuluttua toimituksesta. Kun palautus on hyväksytty, rahat palautetaan suoraan tilillesi palautuksen vastaanoton ja käsittelyn jälkeen. Maksutavan ollessa luottokortti, hyvitetään palautus luottokorttilaskullesi. Klarnan tapauksessa hyvitys tehdään Klarna-laskulle tai -tilille.

Jos palautettu tuote ei ole em. uutta vastaavassa kunnossa, ei tuotteen hintaa palauteta. Mahdollinen tuotteen takaisinlähetys tapahtuu asiakkaan kustannuksella.

Ongelmatilanteet kuljetuksessa sekä viallisten tuotteiden osalta: mikäli tuote on kadonnut kuljetuksen aikana, vioittunut tai asiakkaalle on toimitettu väärä tuote, tulee asiakkaan ilmoittaa virheestä välittömästi asiakaspalveluumme.

Ilmoitus virheellisestä toimituksesta tai viallisesta tuotteesta on tehtävä 14 päivän sisällä tuotteen vastaanottamisesta. Jos paketti on vioittunut postissa, on tuotteesta tehtävä välittömästi reklamaatio postiin.

Muuta

Ruohonjuuren markkinointikanavissa julkaistaan toisinaan tarjouskoodeja verkkokauppaamme. Prosenttimuotoinen alennus annetaan vain normaalihintaisista tuotteista. Jos ostoskorissa on tarjoustuotteita, niin tarjouskoodilla näistä ei saa enää ylimääräistä alennusta. Näissä tapauksessa alennuskoodin alennus lasketaan vain ostoskorin normaalihintaisista tuotteista.

Erityisissä alennuskampanjoissa saatamme rajoittaa alennuskoodin käyttöä yhteen kertaan per asiakas. Tämä tarkoittaa sitä, että koodia voivat käyttää vain rekisteröityneet/kirjautuneet asiakkaat ja vain yhden kerran.

 

Pidätämme oikeuden muuttaa toimitusehtojamme. Asiakkaan on ennen tilaustaan tutustuttava kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin. Ruohonjuuri Oy käsittelee kaikki asiakastiedot täysin luottamuksellisesti.

Jos kauppasopimusta koskevaa mahdollista erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).