Parapähkinät, 400 gr

Parapähkinät, 400 gr
10,95 €
( 27,38 € / kg )

Saatavuus: Verkkokaupasta

Seleenipitoinen herkkupähkinä!

”Jos tiedätte tätä herkullisemman tavan saada päivittäiset seleenit hankituksi, niin kertokaa ihmeessä. Olen parapähkinöihin ihan koukussa, ne ovat hurjan herkullisia (ehkä liiankin hyviä)!"

- Sari



“Parapähkinöillä helposti päivittäinen seleenintarve täyteen! Jo muutama pähkinä päivässä riittää. Namskis ja Rouskis!”

- Adina

Yksityiskohdat

”Jos tiedätte tätä herkullisemman tavan saada päivittäiset seleenit hankituksi, niin kertokaa ihmeessä. Olen parapähkinöihin ihan koukussa, ne ovat hurjan herkullisia (ehkä liiankin hyviä)!, totesi eräskin asiakkaamme posket pullollaan.

Parapähkinä (eli Brasilian pähkinä) on yksi parhaista luonnollisista seleenin lähteistä. Parapähkinä sisältää myös kahmalokaupalla magnesiumia sekä sinkkiä. Se on myös raudan lähde.

Parapähkinät muuttavat maailmaa paremmaksi - ja auttavat säilyttämään Amazonian sademetsät, nuo maailman keuhkot!

Villeinä Amazonin sademetsissä kasvavat parapähkinäpuut saavat paikalliset asukkaat suojelemaan metsiään. Monille Amazonin alueen asukkaalle juuri parapähkinät ovat ainoa merkittävä tulonlähde, jonka vuoksi pähkinäpuita vaalitaan aivan erityisesti. Syömällä parapähkinöitä kannat siis kortesi kekoon ainutlaatuisten ekosysteemien suojelemisen puolesta ja metsähakkuita vastaan - ja saat samalla seleenibuustauksen oman terveytesi tueksi.

Aduki-sarjan muhevan makoisat parapähkinät kasvavat villeinä ja voimakkaina Boliviassa, Amazonian sademetsässä. Niiden hyödyntäminen luo työtä 15 000 paikalliselle kerääjälle, jotka poimivat puista pudonneet, vajaan parin kilon painoiset pähkinät maasta. Parapähkinöiden kuorinta, puhdistus ja pakkaaminen luovat yhteensä 45 000 työpaikkaa. Parapähkinän kerääminen säilyttää sademetsän monimuotoisuutta ja estää metsähakkuuta.  

Parapähkinä sisältää kosolti seleeniä ja magnesiumia.

Parapähkinät ovat riittoisa valinta - jo muutama päivässä tyydyttää päivittäisen seleenin tarpeen. HUOM! Seleenirikkautensa vuoksi parapähkinöitä ei tule napostella viittä enempää päivässä. Kohtuus kaikessa - hyvässäkin.

Parapähkinöiden käyttö: 
• napostele parapähkinöitä sellaisenaan tai vaikka mulpereiden mukana
• parapähkinä maistuu mukavan muhevalta, rikastaa ravintosi!

Annostus: 2-5 parapähkinää päivässä - rajoitus on poikaa runsaan seleenipitoisuuden vuoksi.

Seleeni mm.ylläpitää immuunipuolustuksen normaalia toimintaa, ylläpitää mm. hiusten ja kynsien kuntoa ja kilpirauhasen normaalia toimintaa. Seleeni myös tutkitusti avittaa soluja suojautumaan hapettumisstressiltä ja edistää normaalia siittiöiden muodostusta. Parapähkinä on myös proteiinirikas nautinto ja terveellinen purtava - maista ja ihastu itsekin! 

Huomaathan ystävällisesti, että ilmoitettua suositeltua vuorokausiannosta ei saa ylittää.

Lisätiedot

  • Ainesosat: Ainesosat:
    Parapähkinä*.

    *= luomulaatuinen.

    Ravintosisältö / 100 g:
    Energiaa, 670 kcal
    Proteiinia, 14,3 g
    Hiilihydraatteja, 2,6 g
    Rasvaa, 66,4 g
    Ravintokuitua, 7,5 g
    Natriumia 3,0 mg
    Kalsiumia, 160 mg
    Rautaa, 2,4 mg
    Sinkkiä, 4,1 mg
    Magnesiumia, 376 mg
    Seleeniä 1917 µg
  • Alkuperämaa: Bolivia
  • Tuotetyyppi: Parapähkinä
  • Ominaisuudet: gluteeniton, hiilihydraattitietoiselle, laktoositon, lisäaineeton, luomu, vegaaninen