faq_banner

Usein kysyttyä

 

Tuotteet

Onko Ruohonjuuren verkkokaupassa samat tuotteet kuin myymälöissä?
Verkkokaupasta löydät samat tuotteet saman hintaisina kuin Ruohonjuuren Kampin myymälästä, lukuun ottamatta kylmä- ja tuoretuotteita. Muiden myymälöidemme valikoima vaihtelee myymälän koosta riippuen.

Tuote on loppu varastosta, milloin sitä tulee lisää?
Pyrimme parhaamme mukaan pitämään tuotteita varastossa riittäviä määriä. Joskus kuitenkin kysyntä on saattanut ylittää arviomme, jolloin saamme täydennystä 1-7 arkipäivän sisällä. Jos tuotteen saatavuus viivästyy, niin silloin todennäköisesti tavarantoimittajalla on toimituskatkos kyseisen tuotteen osalta. Tällöin kannattaa ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme, niin voimme tarkemmin kertoa, milloin tuotetta olisi taas saatavilla. Rekisteröityneet asiakkaat voivat halutessaan saada muistutuksen sähköpostiinsa, kun verkkokaupasta lopussa olevaa tuotetta taas saa. Lopussa olevan tuotteen tuotesivulla voit klikata nappulaa ”Ilmoita minulle”, jolloin saat asiasta tiedon. Jotta tämä ilmoitusnappula näkyy, tulee sinun olla kirjautunut verkkokauppaamme.

Miksi tuotesivulla näkyvät kaikkien Ruohonjuuren myymälöiden varastotilanteet?
Tuotesivulta voivat myymälöiden asiakkaat kätevästi etukäteen tarkistaa, löytyvätkö heitä kiinnostavat tuotteet hyllystä. Kampin varasto on yhteinen verkkokaupan kanssa, eli jos tuote on tilattavissa verkkokaupasta, sitä löytyy myös hyllystä Kampin myymälästä. On hyvä huomata, että varastotilanteet päivittyvät jatkuvasti. Vaikka tuotetta ei tänään näyttäisi olevan varastossa, niin huomenna voi sitä siellä jo hyvinkin olla!

Mistä tiedän, että luomutuote on varmasti luomua?
Luomutuotteemme ovat luomusertifioituja ja valvottuja. Jokaisessa maassa on kansallinen luomutuotantoa valvova virasto, ja Suomessa valvontaa hoitaa Ruokavirasto. Täältä voit lukea lisää aiheesta.

Saako Ruohonjuuren verkkokaupasta ostaa lahjakortteja?
Kyllä saa. Tällä hetkellä lahjakortteja on kahdenlaisia: lahjakortteja, joita voidaan käyttää myymälöissämme ja lahjakortteja, joilla voi maksaa verkkokaupassamme. Lahjakortteja voit ostaa täältä.

Tuotesivulla on oikealla palstalla hinnan yläpuolella kuvakkeita. Mitä ne tarkoittavat?
Kuvakkeet kertovat tuotteen ominaisuuksista. Tässä kuvakkeiden selitykset:

luomu = luomu vegaaninen = vegaaninen gluteeniton = gluteeniton
rawfood = raakaruokaa superfood = superfood maakunnista = maakunnan maukkaimmat
lisaaineeton = lisäaineeton hiilihydraattitietoiselle = hiilihydraattitietoiselle = villi
reilu = Reilua kauppaa laktoositon = laktoositon biohajoava = biohajoava
luonnonkosmetiikka = luonnonkosmetiikka       hiilineutraali

 

Kuvakkeen merkityksen saat selville myös viemällä hiiren osoittimen kuvakkeen päälle.

Tuotesivulla on oikealla palstalla Saatavuus-tekstin alapuolella pallokuvakkeita. Mitä ne tarkoittavat?
Jokaisen myymälämme kohdalla on oma kuvake kertomassa, onko tuotetta myymälän varastossa sillä hetkellä. Kuvakkeet toimivat liikennevalojen tavoin, eli vihreä tarkoittaa tuotetta olevan varastossa reilusti, keltainen muutamaa kappaletta ja punainen sitä, että tuote on väliaikaisesti loppu tai ei kuulu kyseisen myymälän valikoimaan. Jos et jostain syystä näe kuvakkeita oikein, voit viedä hiiren osoittimen kuvakkeen päälle, jolloin saat saatavuustilanteen näkyviin tekstinä.

Verkkokaupassa oli keltainen/vihreä pallo, mutta tuotetta ei löytynytkään myymälästä. Miksi niin kävi?
Teemme parhaamme sen eteen, että verkkokaupan varastosaldo pysyy ajantasalla, mutta siihen vaikuttaa moni tekijä. Myynnit kirjautuvat järjestelmään kerran päivässä, lisäksi varastotilanteen heittoa saattavat aiheuttaa virheet varastotyöskentelyssä tai inventoinnissa, sekä hävikki ja varkaudet. Tämän vuoksi on aina hyvä varmistaa tuotteen saatavuus soittamalla myymälään, josta se voidaan varata Sinulle talteen. Myymälöiden yhteystiedot löytyvät täältä.

Edut ja tarjoukset

Minulla on myymälän kanta-asiakaskortti. Voinko käyttää sitä verkkokaupassa?
Valitettavasti tällä hetkellä emme voi yhdistää myymälän ja verkkokaupan kanta-asiakkuuksia toisiinsa. Verkkokaupassa on kuitenkin oma kanta-asiakasjärjestelmänsä, josta löydät lisätietoa alta.

Kuinka Ruohonjuuren kanta-asiakkuus toimii verkkokaupassa?
Kanta-asiakkuuteen riittää, että rekisteröidyt Ruohonjuuren verkkokauppaan. Kuten myymälän kanta-asiakkaatkin, saat jokaisesta kahdenkymmenen euron ostoksesta ”leiman”. Kun leimoja on kertynyt 12 kappaletta, saat automaattisesti seuraavalla ostoskerralla 10 euron alennuksen, joka näkyy ostoskorissasi alennusosiossa. Tässä vielä esimerkki:
Alennus

Entä tarjoukset, ovatko nekin samat verkossa ja myymälässä?
Samat Ruohonjuuren kuukauden tarjoukset ovat voimassa sekä myymälässä, että verkkokaupassa.

Minulla on alennuskoodi Ruohonjuuren verkkokauppaan, mutta se ei toimi!

Alennuskoodi syötetään ostoskorissa kohtaan ”Alennuskuponki” ja klikataan ”Käytä”. Tällöin verkkosivu laskee alennuksen automaattisesti summayhteenvetoon ostoskorissa.

Syitä, miksei alennuskoodi toimi:

 

Ongelmatapauksissa voit aina olla yhteydessä asiakaspalveluumme.

ps. huomaathan, että verkkokaupan lahjakorttikoodit syötetään ostoskorissa ”Lahjakortin numero”-kenttään.

Tilaaminen

Kuinka saan tietoa tilaukseni etenemisestä?
Kun olet tehnyt tilauksesi verkkokaupassa ja maksanut sen, saat sähköpostitse tilausvahvistuksen. Kun paketti on lähtenyt meiltä, saat siitä myös tiedon sähköpostiisi Postin lähetystunnuksen kera. Postin palvelussa voit lähetystunnuksella seurata pakettisi kulkua. Paketin saavuttua toimipaikkaan valitsemasi toimitustavan mukaisesti, saat siitä tiedon tekstiviestillä.

Voinko tilata Ruohonjuuren verkkokaupasta myös ulkomaille?
Kyllä vain! Toimitus onnistuu nyt EU-maihin, Riittää, että syötät kassalla toimitusosoitteen ja samalla valitse kohdemaa, johon toimitus laitetaan. Tämän jälkeen tarvitsee vielä valita toimitustapa Posti-kohdasta. Maakohtaiset toimitushinnat ja ulkomaanerityisehdot löydät täältä: https://www.ruohonjuuri.fi/ekotietoa/ulkomaan-toimitusehdot-verkkokauppa/

Onko minun rekisteröidyttävä, jos haluan tilata?
Ei tarvitse, rekisteröityminen on vapaaehtoista. Se tosin kannattaa, koska siitä saa paljon etua ja iloa! Katso hyödyt rekisteröitymissivulta.

Haluan muuttaa jo maksettua tilaustani. Mitä teen?
Ota yhteyttä asiakaspalveluumme, niin sovitaan muutoksista.

Kuinka perun tilaukseni?
Jos ehdit jo maksaa tilauksesi, mutta haluat sen kuitenkin perua, niin ota yhteyttä asiakaspalveluumme.

Toimitus

Mistä voin noutaa tilaukseni, jos valitsin toimitustavaksi noudon myymälästä?
Verkkokaupassa tehdyt tilaukset voi noutaa ainoastaan Ruohonjuuren Kampin myymälästä.

Tilauksessani oli mielestäni liikaa pakkausmateriaalia. Miksi sitä laitettiin niin paljon?
Haluamme varmistaa, että asiakkaidemme tuotteet saapuvat ehjinä perille. Tämän takia toisia tuotteita joudumme niiden painon tai herkkyyden vuoksi pakkaamaan hieman enemmän. Saatamme myös joutua suojaamaan herkempiä tuotteita samassa tilauksessa olevilta suuremmilta tuotteilta. Pyrimme siis pakkaamaan mahdollisimman kevyesti, mutta joudumme myös huomioimaan kuljetuksen aikana tulevat mahdolliset kolhut. Kaikki käyttämämme pakkausmateriaalit ovat kuitenkin kierrätettyjä, jos valitset vaihtoehdoksi kierrätetyn sanomalehtipaperin.

Joudunko maksamaan lahjakortille postikulut?
Jos ostat pelkästään lahjakortin, etkä halua muita tuotteita, niin valitse toimitusvaihtoehdoksi kassalla ”Lahjakortin kirjetoimitus”. Tällöin saat lahjakortin toimituksen maksutta kirjeenä. Voit käyttää samaa toimitustapaa myös, jos haluat verkkokauppalahjakortin toimitettavaksi sähköpostiin. Myymälälahjakortteja ei voi tilata sähköpostitse, koska ne ovat fyysisiä maksuvälineitä.

En löytänyt minua askarruttanutta asiaa tältä listalta. Mitä voin tehdä?
Ota yhteyttä asiakaspalveluumme, niin autamme ilolla!