Suomalainen Oatlaws-kaurabrändi pokkasi kultaa Lontoossa

Ruohonjuuri onnittelee suomalaista kauraa valtaisasta menestyksestä maailmalla!

Oatlaws

Teppo Ylä-Hemmilän luotsaama Oatlaws voitti World Food Innovation -kilpailussa parhaan uuden brändin palkinnon. Lisäksi Oatlaws Power Oats Pro -tuote ylsi finaaliin paras terveys- ja hyvinvointituotekategoriassa.

Kilpailuun osallistui yli 200 elintarviketoimijaa 29 maasta. Kilpailu on alan arvostetuin ja järjestetään vuosittain Lontoossa.

”Suomen puhdas luonto on yleisesti käytetty myyntiargumentti elintarviketeollisuuden viennissä mutta se ei yksistään riitä. Kilpailu maailmalla on kovaa ja erottuakseen pitää olla terävämpi kulma, joka kiinnostaa ihmisiä globaalisti. Haluamme tarjota ihmisille luvattoman hyvää kauraa. Se tarkoittaa nopeampaa ja ravitsevampaa aamu-/välipalaa kuin koskaan. Olemme luoneet kauran ympärille lifestyle-brändin, joka sai nyt parhaan mahdollisen tunnustuksen tehdystä työstä. Toivottavasti tämä inspiroi myös muita suomalaisia kauratoimijoita lähtemään maailmalle, sillä latu on auki”, Teppo Ylä-Hemmilä kertoo.

Oatlaws-tuotteet tulivat Suomessa markkinoille viime vuoden loppupuolella. Oatlaws on spin off -yritys, joka sai alkunsa Viipurilaisen Kotileipomon Puhtikaura-innovaatiosta, kaurajuomajauheesta, joka veteen sekoitettuna toimii nopeana aamu- tai välipalana.

Puhtikaura voitti Vuoden elintarvikepalkinnon vuonna 2016. Oatlaws onnistui korottamaan palkinnon vientipotenssiin ja on iso merkkipaalu yrityksen alkutaipaleella.

Tuotteet ovat kiinnostaneet kovasti myös maailmalla, niin Aasiassa kuin Yhdysvalloissakin, ja ne ovat olleet koemyynnissä mm. Ranskassa ja Isossa-Britanniassa.

Oatlaws-tuotteet Ruohonjuuren verkkokaupassa >>