Sinkin terveysvaikutukset – hyvinvointivalmentaja Samuli Tolvasen vinkit

Onko sinkki ja sen monipuoliset terveysvaikutukset jo tuttu? Hyvinvointivalmentaja ja PT Samuli Tolvasen kertoo parhaat sinkkivinkit.

 

Tiesitkö, että riittävä sinkin määrä nostaa testosteronitasoja? Tällä on merkittävä vaikutus vireystilan, motivaation ja yleisen jaksamisen ylläpidossa – sukupuolesta riippumatta.

 

Sinkin puute Suomessakin on melko yleistä. Tavallisimpia syitä siihen on yksipuolinen ruoka.

 

Sinkillä on todella tärkeä merkitys allergioiden ja flunssien ehkäisyssä sekä vastustuskyvyn ylläpidossa – tarve kasvaa elämänkokemuksen karttumisen ja vuosien vierimisen myötä.

 

Sinkki vähentää myös riskiä sairastua sydän ja verisuonisairauksiin.

 

On tärkeää huomioida se, että vai 15-40 % ravinnon sinkistä imeytyy elimistöön. Sinkkiä saa parhaiten eläinperäisestä ruokavaliosta ja siksi kasvissyöjillä sinkin saanti saattaakin usein olla liian vähäistä.

 

Nämä vinkit antoi personal trainer Samuli Tolvanen. Nappaa lisää ideoita hyvinvointisi tueksi hänen Facebook-sivultaan.

 

Osta sinkkituotteet Ruohonjuuren verkkokaupasta >>

 

 PS: Nyt helmikuussa saat likipitäen klassikkomainetta nauttivan Solgar Sinkkipikolinaatin 100 kapselin riittoisassa pakkauksessa tarttuvaan tarjoushintaan! Osta tästä >>