Ruohonjuuri suuntaa kansainvälisille markkinoille uudistuneen verkkokaupan avulla

Ruohonjuuri verkkokauppa1

Ruohonjuuri kasvaa vahvasti ja suuntaa kansainvälisille markkinoille. Yksi kansainvälistymisen merkittävimpiä ajureita on täysin uudistunut verkkokauppa.

Ruohonjuuren tarkoitus on aina ollut tuoda hyvän elämän ainekset mahdollisimman monen ulottuville, ja täysin uudistuneella verkkokaupalla on jatkossa siinä yhä keskeisempi rooli.

“Haluamme, että verkkokauppa on elämyksenä samalla tasolla kuin myymälämme, sanoo toimitusjohtaja Arto Ranta-aho.  Tavoitteena on yhtenäinen asiakaskokemus niin verkossa kuin kivijalassakin”.

Uudistunut verkkokauppa tekee myös mobiiliostamisesta helppoa sekä tarjoaa kullekin asiakkaalle yksilöllisesti räätälöidyt, asiakkaan tarpeeseen sopivat sisällöt ja tuotteet. Laajasta ja uniikista, lähes 6 000 tuotteen valikoimasta ostaminen on tehty asiakkaalle mahdollisimman helpoksi. Myös nopea toimitus ja sydämellinen palvelu ovat merkittäviä, asiakkaiden arvostamia kilpailukykytekijöitä.

Ruohonjuuri ja sen tuotteet houkuttavat asiakkaita Suomen lisäksi myös maailmalla. Esimerkiksi Japanissa ja Kiinassa on kysyntää suomalaisia tuotteita kohtaan, ja myös Ruohonjuuren myymälöissä on huomattu aasialaisten turistien kasvava osuus asiakaskunnan joukossa.

“Ruohonjuuren juuret ovat sisukkaassa Suomessa. Kotimaisten pientuottajien tuotteet ovat puhtaasta luonnosta ja aromit yöttömästä yöstä. Ruohonjuuri on tästä ylpeä ja haluaa olla mukana edistämässä suomalaisten tuotteiden ja makujen matkaa maailmanvalloitukseen”, Ranta-aho kertoo.

Kuten monille suomalaisille pienyrityksille, myös Ruohonjuurelle verkkokauppa on yksi keskeinen kanava markkinoiden laajentamisessa ulkomaille. Ruohonjuuri onkin panostanut vahvasti verkkokaupan kehitykseen: heinäkuun alussa julkaistiin uudistunut verkkokauppa, jonka kehityksessä on hyödynnetty viimeisintä osaamista maailmalta.

“Uudistaessamme verkkokauppaamme olemme samalla rakentaneet pohjan ja työkalut sille, että suunnitelmissa on laajentaa liiketoimintaa myös kansainvälisille markkinoille. Kumppanimme Accolade Partners on ollut luonteva valinta tähän, koska heillä on laaja kokemus verkkokaupasta myös kansainvälisesti. Heidän globaali tiiminsä on tuonut projektiin paljon verkkokauppaosaamista ja -kokemusta maailmalta”, kertoo kehityspäällikkö ja varatoimitusjohtaja Topias Nieminen Ruohonjuuresta.

Ruohonjuuri verkkokauppa2

Accolade Partners on Lifestyle-verkkoliiketoimintaan keskittynyt konsultti- ja asiantuntijayritys. Accolade toimittaa verkkokaupparatkaisuja kansainvälisille markkinoille ja palvelumuotoilu sekä pitkä kokemus teknisissä verkkokaupparatkaisuissa on Accoladen vahvuus.

“Ruohonjuuren tavoitteet saavuttaa verkkokaupassa vähintäänkin sama käyttäjäkokemuksen taso kuin heidän maankuuluissa vähittäiskaupoissaan ympäri Suomen asetti meille yhteistyökumppanina riman korkealle. Tälläinen tavoite saavutetaan vain vahvalla yhteisellä ponnistuksella, ja yhteistyö Ruohonjuuren kanssa on ollut erityisen sujuvaa. Suunnittelu yhdessä on ollut suorastaan kivaa; palautetta ja ideoita on lentänyt puolin ja toisin paljon, ja näitä ideoita on hyödynnetty yhteisten tavoitteiden saavuttamiseen onnistuneesti.” kertoo Joni Kautto Accolade Partnersista.
“Uuden kaupan lanseeraus on vasta alkusysäys kohti elämyksellistä sekä yksilöllistä palvelua verkkokaupassa. Elämysten tuottaminen on jatkuva tavoite, ja personoitu asiakkaan tarpeisiin vastaava kauppa elää ja kehittyy asiakkaiden muuttuvien tarpeiden mukana.

Toinen iso tavoite Ruohonjuuren verkkokaupan osalta on valmiudet kansainvälistymiseen, ja kun kaupan konseptointivaiheessa kansainvälistyminen on ollut selkeästi mukana, ratkaisut on rakennettu vastaavasti niin että tulevaisuudessa siirtyminen uusiin markkinoihin ja kokeilut uusissa maissa tai tuotevalikoimissa on ketterää.

”Uskon että Ruohonjuuren uudella verkkokaupalla on edellytykset olla suunnannäyttäjä erinomaisen asiakaskokemuksen ja menestyksekkään kansainvälistymisen osa-alueilla, samalla tavalla kuin Ruohonjuuri on jo nyt rohkea edelläkävijä ja suunnannäyttäjä suomalaisen vähittäiskaupan saralla”, Joni Kautto kertoo.

 

Lisätietoa:

Ruohonjuuri Oy, toimitusjohtaja Arto Ranta-aho p. 050-373 0330, arto.ranta-aho@ruohonjuuri.fi

Ruohonjuuri Oy, kehityspäällikkö & varatoimitusjohtaja Topias Nieminen p. p. 050-444 0207, topias.nieminen@ruohonjuuri.fi

Accolade Partners Oy, toimitusjohtaja Joni Kautto p. 050-383 8123, joni@accolade.fi