Muutetaan maailmaa paremmaksi – tuote kerrallaan

Läheinen tavarantoimittajayhteistyö on ruohonjuurelaisille sydämen asia. Luottamukselliset suhteen hyödyttävät myös asiakkaitamme mm. parempien tuotteiden ja sekä tuotetoiveisiin että kimurantteihinkin kysymyksiin vastaamisen muodossa.

Me Ruohonjuuressa tahdomme tarjota asiakkaillemme parhaat tuotteet ensimmäisenä Suomessa. Meille on tärkeää tuntea tuotteidemme taustat ja muun muassa siksi teemme läheistä yhteistyötä tuotteitamme valmistavien ja maahantuovien yritysten kanssa. Uskomme, että maailmasta tulee parempi paikka tuote kerrallaan ja yhteisvoimin ponnistellen.

Me Ruohonjuuressa teemme parhaamme sen eteen, että myymälöihimme valikoituneet tuotteet saavat mahdollisimman paljon suosiota aikaansa seuraavien ja valistuneiden asiakkaidemme keskuudessa. Myös siksi pyrimme mahdollisimman hyvään tavarantoimittajayhteistyöhön ja pitkäkestoisiin, kaikkien osapuolien menestystä edistäviin kauppasuhteisiin. Luottamuksellisista suhteista hyötyvät myös asiakkaamme mm. parempien tuotteiden ja niin tuotetoiveisiin kuin  kimurantteihinkin kysymyksiin vastaamisen muodossa. Halpuutuksen ja sanelupolitiikan sijaan reilu meininki on meidän meininkimme – kunnia-asia ja ihan jokapäiväinen juttu.

Aduki

Esimerkiksi Ruohonjuuren ja Adukin yhteistyöllä on varsin pitkät perinteet: mahtituotteiden tatameilla ollaan temmelletty yhdessä jo 34 vuotta.  

– Ruohonjuuren kanssa olemme aina jakaneet samanlaisen vision luomusta, reilusta kaupasta ja ison innostuksen uusista tuotteista. Tästä olemme tavattoman ylpeitä, Adukin perustajat Lea ja Olli kiittelevät.

Myös esimerkiksi Frantsilan ja Ruohonjuuren yhteistyö on jatkunut pitkään – ainakin vuodesta 1996 saakka. 

– Muistan itse käyneeni ensimmäisen kerran Ruohonjuuressa siinä eduskuntatalon edessä olleessa makasiinissa, mutta silloin toiminta oli vielä aika pientä. Yhteistyö on aina ollut hyvää ja toiminut loistavasti ja olemme ymmärtäneet toisiamme, eli aika pitkälle olemme kasvaneet yhdessä, Timo Mantere toteaa Ruohonjuuri-lehteen aiemmin kirjoittamassaan jutussa.

– Ruohonjuurella on erityinen paikka sydämessämme, olihan se Natcos-maahantuonnin ensimmäinen virallinen asiakas. Ensimmäiset tuotteet olivat Providan ekosertifioidut värittömät kynsilakat ja kynsienhoitotuotteet, luonnonkosmetiikkaa maahantuovan NATCOS:in perustaja Minna Oey muistelee Ruohonjuuri-lehden artikkelissa.

– Yhteistyö Ruohonjuureen on vuosien mittaan vain syventynyt. Vaikka ostaminen ja myyminen on muuttunut ammattimaisemmaksi molempien kasvun myötä, jäljellä on edelleen sama mutkattomuus ja välittömyys, Oey lisää.

Liki poikkeuksetta yhteistyökumppanimme kiittelevät Ruohonjuuren asiakkaita, joiden edistyksellisten tuotetoiveiden ansiosta moni hittituotekin on löytänyt paikkansa valikoimissamme. Tavarantoimittajamme kokevat Ruohonjuuren asiakkaat aivan erityisen laatutietoisiksi ja tuotteiden taustoista kiinnostuneiksi. Asiakkaidemme vuolaat kysymykset sprarraavatkin sekä Ruohonjuurta entistä seikkaperäisempään tuotetuntemukseen.

– Minulle kauneus- ja hyvinvointiala on intohimo, johon suhtaudun vakavasti.  Pitkän kokemukseni mukanaan tuomaa tietotaitoa ja loppumatonta innostusta olen saanut jakaa Ruohonjuuren ihanille tiedonhaluisille myyjille ja he ovat puolestaan jakaneet sitä asiakkailleen. Koen Ruohonjuuren juuri sellaiseksi yhteistyökumppaniksi kuin pitääkin tällä alalla olla – reilu, positiivisuutta uhkuva ja elää kuten sanoo – eettisesti – niin meitä maahantuojia kohtaan kuin kuluttaja-asiakkaitaan kohtaan, Tarja Vuorinen Hyvän Olon Maailma -yrityksestä kiittelee aiemmin julkaistussa Ruohonjuuri-lehden jutussa.

Meille Ruohonjuureen tarjotaan päivittäin myyntiin kahmalokaupalla mitä erilaisempia tuotteita. Selvää on, etteivät kaikki päädy myymälöidemme hyllyjä notkuttelemaan. Annamme mielellämme suoraa palautetta meille tarjotuista tuotteista ja uskomme vilpittömästi, että rehelliset kommenttimme auttavat tuotteiden tietä maailmassa pitkässä juoksussa – vaikka selvää on, ettei kielteinen valikoimapäätös tunnukaan aina mukavalta.

Toukokuussa 2018 teimme tavarantoimittajille kyselyn, jossa selvitimme heidän tyytyväisyyttään yhteistyöhön Ruohonjuuren kanssa. Kyselyn tulokset olivat huikeat: kokonaisarvosanaksi yhteistyön sujuvuudesta peräti 36 % vastanneista antoi täyden kympin (46 % antoi arvosanaksi yhdeksän ja 18 % antoi kahdeksan – tätä huonompia kokonaisarvosanoja emme saaneet lainkaan).

Parhaat arvosanat Ruohonjuuri sai viestinnästä (peräti 48 % vastanneista antoi täyden kympin) ja reilusta pelistä (44 % vastaajista oli sitä, mieltä, että teemme minkä lupaamme täyden kympin arvoisesti).

Vaikka kyselyn tulokset olivat varsin imartelevia, saatiin sen  tuloksena selville kehityskohteita, joiden parantamiseksi olemme jo alkaneet paiskia hommia.

Jussi ja Johanna (sekä muut tuotevalikoimaan aktiivisesti vaikuttavat ruohonjuurelaiset) kiittävät nöyrästi luottamuksesta ja lupaavat jatkossakin tehdä kaikkensa sen eteen, että mainioimmat tuotteet jatkossakin löytäisivät tiensä asiakkaiden sydämiin – hyvän yhteistyön vallitessa, kaikin puolin suotuisin sävelin.