Magnesiumin hyödyt ja käyttö – Personal Trainer Samuli Tolvasen vinkit

Käytätkö jo magnesiumia? PT Samuli Tolvanen jakaa parhaat vinkit magnesiumin käyttöön.

magnesium

Joko käytät magnesiumia?

Tiesitkö, että magnesium on yksi tärkeimmistä mineraaleista ihmisen aineenvaihdunnalle ja hermostolle? Magnesium on tuikitärkeää myös lihaksistolle ja sitä tarvitaan D-vitamiinin imeytymiseen ja painon pudotuksen tueksi. On varsin haasteellista saada riittävää määrää magnesiumia ruokavaliosta, joten on tärkeää varmistaa sen riittävä saanti laadukkaiden ravintolisien avulla.

Magnesiumin avulla nukut merkittävästi paremmin, sillä se rauhoittaa sympaattisen hermostosi toimintaa. Stressi kuluttaa magnesiumia elimistöstä ja siten voi heikentää untasi – ota siis magnesiumlisä kaveriksesi rauhallisempien öiden varalta!

Muita magnesiumin hyötyjä:

– Parantunut vireystila
– Muistin virkistyminen
– Liiallisen kortisolin tuotannon tasapainottuminen
– Lihasten toiminnan parantuminen
– Ruoansulatuselimistösi toiminnan paraneminen
– Tukee rasvanpolttoa elimistöstä

Ota magnesiumia iltaisin 400-600 mg. Aloita 600 mg ja vähennä tarvittaessa. Mikäli saat vatsavaivoja seuraavana päivänä 600 milligrammasta, silloin kannattaa vähentää annostusta 100-200 milligrammaan ja katsoa miten keho reagoi siihen. Panosta hyvään magnesiumvalmisteeseen, ja suosi magnesiumin muodoista magnesiumsitraattia! Hyvää ja laadukasta magnesiumvalmistetta saat Ruohonjuuresta.

Vinkit terveytesi tueksi antoi hyvinvointivalmentaja Samuli Tolvanen.

Jos haluat lisää vinkkejä suorituskykysi ja muun hyvinvointisi maksimoimiseen, liity Samulin Facebook-ryhmään.

 Bioteekin Super-magnesium on hyvin imeytyvä ja tehokas magnesiumvalmiste ja tammikuussa Ruohonjuuressa tarjoushintaan 15,50 € (norm. 18,95 €).

Tutustu Ruohonjuuren magnesiumvalikoimiin >>