Jukka Kurttila ja Nicolas Fogelholm tuovat Ruohonjuuren hallitukseen vahvaa digitaalisen liiketoiminnan ja brändimarkkinoinnin osaamista

Ruohonjuuri Oy:n hallitukseen on nimitetty uusina jäseninä Finlaysonin Jukka Kurttila sekä kansainvälisen verkkokaupan, markkinoinnin ja kasvuyritysten asiantuntija Nicolas Fogelholm.

Molemmat tuovat vahvasti kasvavan ja kansainvälistyvän Ruohonjuuren hallitukseen vahvaa brändimarkkinoinnin ja verkkokauppaliiketoiminnan osaamista.

Finlaysonin Jukka Kurttila osakaskumppaneineen on hylännyt osittain perinteisen teollisuusyritysajattelun ja johtaneet Finlaysonia kuluttajabrändinä. Rohkeat valinnat niin tuotannossa kuin yhteiskunnallisessa toiminnassakin ovat nostaneet Finlaysonin takaisin kuluttajien tietoisuuteen.

Kurttilan luonteessa ja toimintatavoissa näkyy rohkeus, jolla hän osakaskumppaneineen myös osti globaalissa kriisissä olleen yrityksen kääntäen sen nousukiitoon. Kurttila on rautainen yritysmaailman ja markkinoinnin osaaja, joka on perustanut urallaan kahdeksan yritystä. Hän on myös Uusi Lastensairaala tukiyhdistys 2017 ry:n yksi perustajajäsen ja hallituksen jäsen.

Kurttila ravistelee suomalaista yrityskenttää. Hän toivoo yrityksiltä lisää kapinahenkeä, intohimoa ja näkemyksellisyyttä. Finlaysonin tavoitteisiin lukeutuukin voiton tuottamisen lisäksi myös yhteiskunnallisia päämääriä. Maailmaa halutaan muuttaa paremmaksi – aivan kuin myös Ruohonjuurenkin tavoitteena on.

Myös kansainvälisen verkkokaupan, markkinoinnin ja kasvuyritysten asiantuntija Nicolas Fogelholm on nimitetty Ruohonjuuren hallituksen jäseneksi. Ruohonjuuren mukaan Fogelholmilla tulee olemaan tärkeä rooli yrityksen verkkokauppaliiketoiminnan kehittämisessä.

Fogelholm on työskennellyt kansainvälisen verkkokaupan parissa yli 10 vuotta. Hän on myös ollut perustamassa Tulos Helsinkiä, Suomen johtavaa asiakaskokemuksen ja markkinoinnin toimistoa. Nykyään Fogelholm toimii hallitusammattilaisena useissa kasvuyrityksissä sekä senior adviserina kansainvälistyvissä verkkokaupoissa.

Ruohonjuuren toimitusjohtaja Arto Ranta-aho kertoo: “Ruohonjuuren visio on olla rohkea edelläkävijä ja sen tekevät ihmiset. On hienoa, että Jukka ja Nicolas tuovat hallitukseemme monipuolista osaamista kansainvälistymisen, markkinoinnin, verkkokaupan ja digitaalisuuden osa-alueilta”.

Ruohonjuuren hallitus on saanut myös tunnustusta hyvästä hallitustyöstä. Vuonna 2016 Ruohonjuuri sai kunniamaininnan hyvästä hallitustyöstä Hallituspartnerit ry:n Kultainen Nuija -palkintoraadilta, sijoittuen toiselle sijalle.

 

Lisätietoa: Ruohonjuuri Oy, toimitusjohtaja Arto Ranta-aho p.050 373 0330, arto.ranta-aho@ruohonjuuri.fi