Green Room: Puhtipatukoita, kestokuppeja ja laadukasta luomua

Luotettavuus ja luottamus ovat kulmakivet, joihin Green Roomin toiminta vahvasti nojaa.

Luotettavuus ja luottamus ovat kulmakivet, joihin Green Roomin toiminta vahvasti nojaa. Green Room on yrittäjäpari Pekka ja Nora Lehtisen yritys.

– Teemme minkä lupaamme ja haluamme olla asiakkaidemme luottamuksen arvoisia, yrityksen perustaja Pekka Lehtinen linjaa.

– Luomu on ollut aina melkeinpä ehdoton vaatimuksemme tuotteiden suhteen. Meillä on myös tuotteita, joilla ei luomusertifikaattia ole, mutta näistä olemme aina ottaneet selvää, jotta tiedämme tarkasti, mitä myymme. Tuotteiden tulee vastata aina meiltä odotettua, korkeaa laatua, emmehän halua menettää kasvoja asiakkaidemme edessä, Lehtinen jatkaa.

Green Room on yrittäjäpari Pekka ja Nora Lehtisen yritys, joka sai alkunsa ajatuksesta laskuttaa satunnaiset työkeikat oman firman kautta. 

– Asuimme tuohon aikaan Indonesiassa ja kävimme Suomessa toisinaan työkeikoilla. Green Roomin nimi on yhdistelmä kahta rakastamamme asiaa, puhdasta ruokaa ja surffausta – yrityksemme nimi ei siis viittaa artistien lämpiöön, Pekka Lehtinen kertoo.

– Indonesiassa minulla oli onni tutustua Big Tree Farmsin perustajiin Ben ja Blair Rippleen ja myöhemmin onnistuin saamaan Benin vieraaksemme myös Suomeen ja Kampin Ruohonjuureen, Pekka muistelee.

Green Roomin ensimmäinen maahantuontierä sisälsi kookossokeria, jonka he toivat ensimmäisenä markkinoille koko Euroopassa. Ensimmäisessä lastissa mukana oli myös kaakaota, suolaa ja pippureita. Kaikki tuotteet oli viljelty luomuna noudattaen ikivanhoja indonesialaisia perinteitä.

Green Roomin tuotevalikoima on kasvanut kokemusten ja suositusten myötä. Usein Green Roomiin myös otetaan yhteyttä etsittäessä jakelijaa Suomesta: pieni yritys on usein nopeampi ja ketterämpi kuin suuri. Tämä lieneekin yksi Green Roomin vahvuuksista. Vierailemme kansainvälisillä messuilla vierailemme säännöllisesti ja yhdeltä tällaiselta matkalta mukaan tarttui myös Ecoffee Cup -kestomukit, joille olimme yksi aivan ensimmäisistä vientimaista. 

Pekka Lentisella ei ole yhtä ainoaa suosikkituotetta: “kuka nyt lapsensa osaisi laittaa järjestykseen”.  Suosikkiherkkuja löytyy kuitenkin ainakin CLIF Bar -valikoimasta:

– Tarina ja ajatus yrityksen takana on niin huima, että heidän tuotteitaan on vain pakko rakastaa. Tiesittekö että CLIF Bar & Company on lahjoittanut yli kuusi miljoonaa tuotetta #feedthefight- kampanjan osana terveydenhuoltohenkilöstölle ympäri maailmaa, myös meillä Suomessa?

Kappalemääräisesti Green Roomin suosituin tuote on CLIF Bar -sarjan White Chocolate Macadamia -patukka, koska sitä myydään niin monessa paikassa. Eniten kehuja puolestaan on kerännyt Big Tree Farmsin Coconut Aminos maustekastike, jonka veroista ei monen mielestä markkinoilla ole toista. 

Green Room arvostaa kuluttajilta saamaansa palautetta, joka auttaa heitä petraamaan toimintaansa.

– Ruohonjuuren kanssa meillä on hyvä ja suora suhde, sanomme niin kuin asiat on ja näin voimme molemmat jeesata toisiamme parempiin suorituksiin Pekka toteaa.

Tuotemerkeistä Ecoffee Cupit saavat eniten hyvää palautetta. 

– Käyttäjät pitävät kuppeja kauniina ja käytännöllisinä ja ovathan kestokupit olennainen osa ratkaisua poistaa kertakulutus maailmasta. Maailmassa valmistetaan vuosittain yli 300 miljardia kertakäyttökuppia – valitsemalla oikein jokainen voi auttaa tämän määrän pienentämisessä. Siinä varmasti syy Ecoffee Cup tuotteiden suosioon, Lehtinen tuumailee.