ETHÄN PURE MUOVIA!

Tutkimuksen mukaan 85% briteistä ei tiedä, että purukumi sisältää muovia. Ruohonjuuren valikoimiinkin hetki sitten pelmahtanut Chewsy on Iso-Britannian ensimmäinen ja ainoa muovitonta ja luonnollista purukumia myyvä brändi. Muovitetoisuuden kasvaessa Chewsy-purkat ovatkin nousseet melkoiseen suosioon!

Chewqsy muoviton purukumi Ruohonjuuri

Kemikaalittomien ja sokerittomien tuotteiden kysyntä on kasvaa kohisten –  ja yhä useampi ihminen tahtoo tietoisesti vähentää eteenkin kertakäyttöisten muovituotteiden kulutusta. Zero waste -ratkaisut kiinnostavat monia – ja varsin hyvästä syystä!

Yhä useampi ihminen valitsee myös purkkansa muovittomana – siis Suomessa kuin muuallakin maailmassa.

Muovittomat Chewsy-purukumit saivat alkunsa silkasta ärsytyksestä roskaamista kohtaan. 

– Inhoan sitä sotkua, jonka poissyljetyt muoviset purukumit saavat aikaan kaduilla. Kunnat käyttävät suuria summia sen puhdistamiseen, Chewsyn perustaja Sunitt Halal toteaa.

Chewqsy muoviton purukumi Ruohonjuuri

– Vuosikymmenten ajan tavanomaisten purukumien valmistajat ovat piilottaneet muoviainesosat ”purukumin perusmassan” taakse, jota järjestään käytetään purukumin ainesosana pakkauksissa, hän lisää.

Chewsyn purkat ovat toisenlaista tavaraa: niihin käytetään aitoa, luonnollista chicle-kumipohjaa, joka on täysin biohajoava. Chewsyllä iloitaankin siitä, että muovittomien purukumien esiinmarssin ansiosta, kuluttavat voivat nyt valita paremman vaihtoehdon ympäristönkin kannalta. 

Chewqsy muoviton purukumi Ruohonjuuri

Kuluttajatutkimus, johon osallistui 2000 aikuista Iso-Britanniassa, osoitti että 80 %:lla osallistujista ei ollut aavistustakaan siitä, mistä tavanomainen purukumi on valmistettu. Lisäksi 85% ei tiennyt, että peruspurkat sisältävät muovia. Noin 60% kyselyyn osallistujista käyttää purukumia ja heistä noin kaksi kolmasosaa kertoi, että he mieluummin söisivät muovitonta purukumia. Yli kolme neljäsosa purukumin ostajista sanoi, että he tulevaisuudessa ajattelisivat kahdesti ennen tavallisen purukumin ostamista.

Kyselyn mukaan 85 % osallistujista ajattelee, että brändillä on vastuu ilmoittaa selkeämmin mitä heidän tuotteensa sisältävät. Yhdeksän kymmenestä on huolissaan muovin ympäristövaikutuksista ja kolme neljäsosaa kertoi aktiivisesti yrittävänsä vähentää muovia sisältävien tai muoviin pakattujen tuotteiden ostamista.

Muovittomilla purukumeilla on siis tilausta – eikä mikään ihme!

Chewsy-purukumit ostat kätevästi omaksesi tästä >>