Chia-siemenet terveytesi tueksi! Hyvinvointivalmentaja Samuli Tolvasen vinkit

Pikkuruiset chia-siemenet ovat pullollaan tärkeitä ravintoaineita. Hyvinvointivalmentaja ja PT Samuli Tolvanen vinkkaa parhaat chia-vinkit - lue ja innostu!

Chia-siemenet

Pikkuruisista chia-siemenistä saat aat varsin vaivattomasti kroppasi hyödyksi mm. magnesiumia sekä kalsiumia, jotka tasapainottavat hermoston toimintaa ja vahvistavat sekä lihaksia että luustoa.

Chia-siemenet sisältävät myös omega-3 -happoja, joita tarvitaan mm. optimaaliseen hormonitoimintaan sekä aivojen suorituskyvyn maksimointiin!

Chia-siemeniä kannattaa toden totta lisätä ruokavalioon, koska ne sisältävät todella hyvin myös kuitua, proteiinia sekä tärkeitä vitamiineja ja mineraaleja.

Proteiini ja kuitu parantavat suoliston toimintaa ja pitävät energiatason korkealla. Chia-siemenet ylläpitävät hyvin tasaista verensokeria, mikä on todella tärkeää vireystasojesi maksimoinnissa sekä rasvanpoltossa! Chia-siemenet antavat tasaisesti positiivista energiaa taipaleellesi – ja niitä nauttimalla vältät kätevästi energiatasojen ”romahdukset”.

Chia-siemenet ovat erinomainen lisä puurojen sekaan, koska ne tekevät puurosta paksumpaa ja kylläisempää. Voit myös varsin vaivattomasti lisätä tärkeiden kuitujen saantia ruokavalioosi esimerkiksi laittamalla chia-siemeniä vaikkapa rahkan joukkoon!

Nämä vinkit antoi personal trainer Samuli Tolvanen. Nappaa lisää ideoita hyvinvointisi tueksi Samulin Facebook-sivulta!

LISÄVINKKI: Jokin aikaa sitten viimeisimpänä villityksenä jenkkijulkkistenkin keskuudessa oli lisätä veden sekaan juomapulloon teelusikallinen chia-siemeniä. Pienillä puhtisiemenillä rikastettu vesi antaa voimia arjen askareisiin, tasaisesti ja helposti. Testaa sinäkin!

Osta chia-siemenet Ruohonjuuren verkkokaupasta >>