Ruohonjuuri kirkastaa ilmeensä designtoimisto Tston kanssa
Ruohonjuuren visuaalisen ilmeen uudistaminen lähti liikkeelle brändin kirkastamisesta ja asiakasymmärryksestä.

“Olemme tehneet paljon töitä Ruohonjuuren kehittämisen eteen, lähteneet kirkastamaan brändiämme sekä kouluttaneet henkilökuntaa ja uudistaneet myymälät. Visuaalisen ilmeen uudistus oli luonteva jatkumo tähän. Haluamme kirkastaa myös asiakkaillemme, mitä Ruohonjuuri on, nykyaikaisen ja asiakkaita puhuttelevan muotokielen keinoin”, kertoo Ruohonjuuren toimitusjohtaja Arto Ranta-aho.
Visuaalisuudella on nykyajan asiakkaalle yhä suurempi merkitys kokonaisvaltaisesti, niin hyvinvoinnin kuin myymälässä viihtymisen näkökulmastakin. Voidaankin puhua “elämysmuotoilusta”, jonka kautta Ruohonjuuri erottautuu vahvasti muista toimijoista.
“Ruohonjuurella on vahva yrityskulttuuri ja tapa toimia. Haluamme, että tämä näkyy myös ulospäin helposti tunnistettavalla, yhtenäisellä tavalla kaikissa kanavissa”, Arto Ranta-aho kertoo.
Tsto oli luonteva valinta Ruohonjuuren kumppaniksi visuaalisen ilmeen uudistamiseen. “Olemme ylpeitä suomalaisesta designista ja Tston kanssa olemme puhuneet alusta asti samaa kieltä. Heillä on konstailematon mutta kunnianhimoinen arvopohja, juuret vahvasti Suomessa mutta toimivat vahvasti myös kansainvälisellä tasolla. Lisäksi Ruohonjuuren laajasta sidosryhmien joukosta saatiin myös paljon suosituksia sekä positiivista palautetta Tstosta, Arto Ranta-aho mainitsee.
“Ruohonjuuri on ollut pitkään olennainen pala helsinkiläistä kauppakulttuuria. Se on kulkenut pitkän tien VR:n makasiineilta kohti maailmanvalloitusta. Odotamme innolla mahdollisuutta päästä luomaan Ruohonjuurelle uusi ja persoonallinen tulevaisuuteen katsova visuaalinen identiteetti”, kertoo suunnittelija ja osakas Matti Kunttu Tsto -designtoimistosta.
Ruohonjuuren historia ja juuret, ekologiset ja eettiset lähtökohdat sekä kiinnostus vaihtoehtoiseen kauppakulttuuriin tekevät yhteistyöstä erityisen kiinnostavan. “Näemme, että Tsto voi tarjota Ruohonjuurelle visuaalisia maailmoja jotka katsovat tulevaisuuteen ja historiaan, ympäristöstään tietoista suunnittelua ja kädenjälkeä joka ei pelkää persoonallisuutta”, Matti Kunttu toteaa.
Lisätietoa:
Ruohonjuuri Oy, toimitusjohtaja Arto Ranta-aho p.050 373 0330, arto.ranta-aho@ruohonjuuri.fi
Tsto, suunnittelija ja osakas Matti Kunttu, 020 7490430, matti@tsto.org